Edycja zapytania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Archiwum)
 
Linia 1: Linia 1:
 
==Menu szczegółów==
 
==Menu szczegółów==
  
Aby zmodyfikować zapytanie należy kliknąć dwukrotnie lewym przyciskiem myszki w wybrany wiersz na liście zapytań. Po kliknięciu otworzy się w nowym oknie karta szczegółów zapytania. Początkowo zapytanie jest w trybie podglądu, o czym informuje nas napis w prawym górnym rogu. Przejście w tryb edycji jest możliwe po kliknięciu na ikonie kłódeczki w lewym górnym rogu, analogicznie do edycji ofert. Dokładny opis przycisków został przedstawiony na Rysunku 1 [[Plik:zapytanko.png|thumb|150px|Rysunek 1. Przyciski w Szczegółach zapytania]] .
+
Aby zmodyfikować zapytanie należy kliknąć dwukrotnie lewym przyciskiem myszki w wybrany wiersz na liście zapytań. Po kliknięciu otworzy się w nowym oknie karta szczegółów zapytania.
  
 +
Do modyfikacji zapytania konieczne jest posiadanie przez grupę, do której należy agent uprawnienia - 'Edycja zapytań'. Możliwe jest również obejrzenie samych szczegółów zapytania, do tego celu wystarczy uprawnienie 'Dodawanie, odczyt zapytań' przyznane grupie, w której znajduje się agent. Modyfikację oferty rozpoczynamy od kliknięcia dwukrotnie lewym przyciskiem myszki w wybrany wiersz. Po kliknięciu otworzy się w nowym oknie karta szczegółów zapytania.
  
1. Zapisanie zapytania.
+
Wygląd szczegółów zapytania zależny jest od uprawnień agenta. W podstawowym widoku szczegółów zapytania agent posiada dostęp do pięciu zakładek. Są to:
  
2. Usunięcie zapytania.
+
*Kryteria
 
+
3. Zamknięcie zapytania i zapisanie wprowadzonych zmian.
+
 
+
 
+
Wygląd szczegółów zapytania zależny jest od uprawnień agenta. W podstawowym widoku szczegółów zapytania agent posiada dostęp do ośmiu zakładek. Są to:
+
 
+
*Podstawowe
+
*Szczegóły
+
 
*Poszukujący
 
*Poszukujący
 
*Dokumenty
 
*Dokumenty
 +
*Działania
 
*Kalendarz
 
*Kalendarz
*Historia
 
*Zdarzenia
 
 
*Archiwum
 
*Archiwum
  
Linia 26: Linia 18:
 
==Podstawowe dane==
 
==Podstawowe dane==
  
Najważniejsze dane dotyczące zapytania edytuje się w zakładce 'Podstawowe', która zawiera ogólne informacje o nieruchomości, jaka poszukiwana jest przez klienta. W polach zawartych w zakładce, można określić cenę nieruchomości, jej typ, powierzchnię jak również liczbę pokoi, piętro, rok budowy i typ kuchni. Oprócz tego umieszczono tutaj pole tekstowe, w które należy wpisywać istotne informacje dodatkowe o poszukiwanej ofercie. Jeśli zapytanie znajduje się w dziale "wynajem" lub opcja ta została zaznaczona w zapytaniu, wówczas widoczne są również pola odnoszące się do ceny wynajmu.
+
Najważniejsze dane dotyczące zapytania edytuje się w zakładce 'Kryteria', która zawiera ogólne informacje o nieruchomości, jaka poszukiwana jest przez klienta. W polach zawartych w zakładce, można określić cenę nieruchomości, jej typ, powierzchnię jak również liczbę pokoi, piętro, rok budowy i typ kuchni. Oprócz tego umieszczono tutaj pole tekstowe, w które należy wpisywać istotne informacje dodatkowe o poszukiwanej ofercie. Jeśli zapytanie znajduje się w dziale "wynajem" lub opcja ta została zaznaczona w zapytaniu, wówczas widoczne są również pola odnoszące się do ceny wynajmu.
 
+
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
+
 
+
==Szczegóły==
+
 
+
W zakładce 'Szczegóły' w oknie zapytania umieszczone zostały pola z informacjami na temat typu własności poszukiwanej nieruchomości. Znajdą się tu także niezbędne dane dotyczące standardu pomieszczeń, doprowadzonych mediów czy też materiałów z których wykonana jest zarówno wnętrze jak i zewnętrzne części nieruchomości. Większość opcji posiada domyślnie zaznaczoną opcję "bez znaczenia" lub pozostaje bez zaznaczenia - zakładka "Szczegóły" służy skonkretyzowaniu zapytania, jeśli jednak klient nie ma co do tych aspektów wymagań, można pozostawić tę zakładkę bez zmian. W polach, które pozwalają na wybór opcji z listy możliwe jest również zaznaczenie kilku ofert poprzez zaznaczanie ich z wciśniętym klawiszem [Ctrl] na klawiaturze. Jeśli w zapytaniu zapiszemy jakąś opcję, po czym okaże się, że klient jednak nie ma preferencji wystarczy jeszcze raz zaznaczyć daną opcję z wciśniętym klawiszem [Ctrl].
+
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
Linia 39: Linia 25:
  
 
Jeśli administrator nada grupie, w której znajduje się agent modyfikujący zapytanie, odpowiednie uprawnienie do oglądania lub modyfikacji danych identyfikacyjnych zapytania, wówczas pojawi się również zakładka ‘Poszukujący’. Zawiera ona wszelkie informacje na temat osoby poszukującej konkretnej nieruchomości, wraz z danymi kontaktowymi. Tu także możliwy jest podgląd czy klient wyraził zgodę na działanie pośrednika dla obu stron.
 
Jeśli administrator nada grupie, w której znajduje się agent modyfikujący zapytanie, odpowiednie uprawnienie do oglądania lub modyfikacji danych identyfikacyjnych zapytania, wówczas pojawi się również zakładka ‘Poszukujący’. Zawiera ona wszelkie informacje na temat osoby poszukującej konkretnej nieruchomości, wraz z danymi kontaktowymi. Tu także możliwy jest podgląd czy klient wyraził zgodę na działanie pośrednika dla obu stron.
Jeśli poszukujący działa przez pełnomocnika możliwe jest wprowadzenie osobno jego osoby. W tym celu, w widoku zakładki "Poszukujący" należy zaznaczyć opcję "Pełnomocnik". Po jej kliknięciu program uruchomi nowe okno, w którym będzie można uzupełnić dane odnośnie osoby pełnomocnika. Po zakończeniu edycji, należy ponownie zaznaczyć pole "Pełnomocnik" i zapisać zmiany, oraz ponownie zapisać zmiany w oknie widoku szczegółów zapytania przed zamknięciem go. Po zapisaniu osoby pełnomocnika pojawi się dodatkowy przycisk "Pełnomocnik", który będzie prowadził do widoku danych osoby, której powierzono pełnomocnictwo.
+
Jeśli poszukujący działa przez pełnomocnika możliwe jest wprowadzenie osobno jego osoby. W tym celu należy edytować dodany wpis poprzez jego otwarcie i zaznaczenie opcji "Pełnomocnik". Po zapisaniu danych odpowiednia informacja zostanie odnotowana w tabeli.
 +
 
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
  
Linia 46: Linia 33:
 
W programie IMO istnieje również możliwość dodawania dokumentów do zapytań. Wszelką dokumentację można w każdej chwili powiększać i edytować. W celu zamieszczania dokumentów i ich edycji wykorzystujemy zakładkę 'Dokumenty', znajdującą się w oknie zapytania.
 
W programie IMO istnieje również możliwość dodawania dokumentów do zapytań. Wszelką dokumentację można w każdej chwili powiększać i edytować. W celu zamieszczania dokumentów i ich edycji wykorzystujemy zakładkę 'Dokumenty', znajdującą się w oknie zapytania.
  
Aby dodać nowy dokument należy kliknąć na przycisk "Dodaj dokument(y)". W nowo otwartym oknie należy wybrać - "dodaj plik(i) do listy", następnie otworzy się okno, które umożliwi wybranie interesujących plików. Po ich wybraniu powinny się one pojawić na liście plików przeznaczonych do wgrania do programu. Po dodaniu dokumentów do zapytania istnieje możliwość ich edycji. Okno edycji dokumentów umożliwia zmianę nazwy pliku oraz usunięcie go z programu.
+
Aby dodać nowy dokument należy kliknąć na przycisk "+dodaj dokument". Załączanie dokumentów odbywa się w analogiczny sposób, jak dodawanie zdjęć w ofercie, z tą różnicą, że w zakładce tej zamiast dodawania zdjęć istnieje możliwość dodawania plików z dokumentami w formacie zarówno grafiki (jak np. zdjęcia i skany umów).jpg, .png, jak i plików typowo tekstowych .pdf, .doc, .docx. Dokumentami w ofercie można zarządzać z poziomu menu dostępnego po kliknięciu ustawień dokumentu (ikona koła zębatego). Wśród opcji można wyróżnić pobranie zaimportowanego dokumentu, zmianę nazwy, aktualizację czy też usunięcie pliku.
 
+
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
+
 
+
==Kalendarz==
+
 
+
Dzięki zakładce 'Kalendarz' każdy użytkownik programu może w trakcie edycji danego zapytania dodać istotne dla zapytania zdarzenie, nadając mu tytuł, podając datę rozpoczęcia i zakończenia, jak również określić czy występuje ono cyklicznie. Z poziomu tej samej zakładki możliwe jest przejście do pełnego widoku kalendarza i wykorzystanie jego wszystkich funkcji. Więcej informacji na temat możliwości wykorzystania kalendarza zawarto w rozdziale - [[Kalendarz|Główne menu programu - Kalendarz]].
+
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
  
 
==Umieszczanie wpisów w historii==
 
==Umieszczanie wpisów w historii==
[[Plik:historiazapyt.png|thumb|150px|Rysunek 3. Zakładka historia w zapytaniach]]
 
W polach umieszczonych na zakładce 'Historia' (Rysunek 3 ) użytkownik modyfikujący zapytanie może wpisać zdarzenie jakie jest z nim związane. Dzięki temu w każdej chwili możliwy będzie dostęp do szczegółowych informacji na temat tego co działo się z zapytaniem w danym okresie.
 
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
  
==Dziennik zdarzeń==
+
W polach umieszczonych na zakładce 'Działania' agent modyfikujący zapytanie może wpisać zdarzenie jakie związane jest z zapytaniem. Dzięki temu w każdej chwili możliwy będzie dostęp do szczegółowych informacji na temat tego co działo się z wpisem w danym okresie, np. prezentacja oferty, spotkanie, etc.  
[[Plik:edycjazapyt.png|thumb|150px|Rysunek 4. Zakładka Zdarzenia  w Zapytaniach]]
+
Statystyki dotyczące poszczególnych zapytań dostępne są w zakładce 'Zdarzenia'. Znajdują się tu informacje na temat modyfikacji zapytania, modyfikacji danych poszukującego, wydruków oraz zdarzeń związanych z działaniami poszczególnych agentów w związku z zapytaniem. Zakładka 'Zdarzenia' (Rysunek 4 ) podzielona została na kilka podstawowych kategorii, są nimi kolejno: Modyfikacje, Modyfikacje danych właściciela, Modyfikacje danych poszukującego, Modyfikacje danych pełnomocnika, Wydruk zapytania, Zdarzenia.
+
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
  
 
==Archiwum==
 
==Archiwum==
[[Plik:zapytarch.png|thumb|150px|Rysunek 5. Zakładka Archiwum w Zapytaniach]]
+
W zakładce "Archiwum" znajduje się mechanizm przenoszenia zapytań do archiwum bazy agencji, jak również przywracania zapytań archiwalnych z archiwum. Dodatkowo w zakładce do każdego wpisu można dodać komentarz informujący o powodzie przeniesienia wpisu do archiwum. Wszystkie operacje są dostępne do wglądu w formie wpisów w tabeli i zawierają takie informacje jak datę i czas wykonania operacji, status zapytania (czy zapytanie jest zapytaniem archiwalnym czy też aktualnym), opis, kwotę transakcji oraz informację na temat użytkownika, który dokonał zmian.  
W zakładce 'Archiwum' znajduje się mechanizm przenoszenia zapytań do archiwum bazy agencji, jak również przywracania zapytań przeniesionych uprzednio do archiwum. Dodatkowo w zakładce do każdego wpisu można dodać komentarz, jako powód przeniesienia zapytania do archiwum lub ustawić przypomnienie o zapytaniu w wyznaczonym dniu, które pojawi się w głównym oknie programu po zalogowaniu się agenta do IMO (Rysunek 5 ). Więcej informacji na temat archiwizacji zapytań znajduje się w rozdziale [[Archiwum|Archiwum - Archiwizacja zapytań]].
+
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
Linia 76: Linia 50:
 
==Zatwierdzenie zmian==
 
==Zatwierdzenie zmian==
  
Edycja odbywa się w identyczny sposób jak dodawanie zapytania i również przed zamknięciem widoku należy zapisać dane. Proszę pamiętać o korzystaniu z przycisków opisanych powyżej, gdyż zamknięcie okna poprzez 'x' w prawym górnym rogu spowoduje utratę wpisywanych wartości do momentu ostatniego zapisu zapytania - odzyskanie niezapisanych zmian jest niemożliwe.
+
Edycja oferty odbywa się w identyczny sposób jak dodawanie zapytań i również przy wyjściu trzeba zapisać zmodyfikowane dane. Należy pamiętać o korzystaniu z przycisków Zapisz gdyż zamknięcie okna poprzez 'x' w prawym górnym rogu spowoduje utratę wpisywanych wartości, do momentu ostatniego zatwierdzenia zmian.  
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]

Aktualna wersja na dzień 17:27, 24 lut 2023

Menu szczegółów

Aby zmodyfikować zapytanie należy kliknąć dwukrotnie lewym przyciskiem myszki w wybrany wiersz na liście zapytań. Po kliknięciu otworzy się w nowym oknie karta szczegółów zapytania.

Do modyfikacji zapytania konieczne jest posiadanie przez grupę, do której należy agent uprawnienia - 'Edycja zapytań'. Możliwe jest również obejrzenie samych szczegółów zapytania, do tego celu wystarczy uprawnienie 'Dodawanie, odczyt zapytań' przyznane grupie, w której znajduje się agent. Modyfikację oferty rozpoczynamy od kliknięcia dwukrotnie lewym przyciskiem myszki w wybrany wiersz. Po kliknięciu otworzy się w nowym oknie karta szczegółów zapytania.

Wygląd szczegółów zapytania zależny jest od uprawnień agenta. W podstawowym widoku szczegółów zapytania agent posiada dostęp do pięciu zakładek. Są to:

  • Kryteria
  • Poszukujący
  • Dokumenty
  • Działania
  • Kalendarz
  • Archiwum

powrót do menu

Podstawowe dane

Najważniejsze dane dotyczące zapytania edytuje się w zakładce 'Kryteria', która zawiera ogólne informacje o nieruchomości, jaka poszukiwana jest przez klienta. W polach zawartych w zakładce, można określić cenę nieruchomości, jej typ, powierzchnię jak również liczbę pokoi, piętro, rok budowy i typ kuchni. Oprócz tego umieszczono tutaj pole tekstowe, w które należy wpisywać istotne informacje dodatkowe o poszukiwanej ofercie. Jeśli zapytanie znajduje się w dziale "wynajem" lub opcja ta została zaznaczona w zapytaniu, wówczas widoczne są również pola odnoszące się do ceny wynajmu.

powrót do menu

Dane o poszukującym

Jeśli administrator nada grupie, w której znajduje się agent modyfikujący zapytanie, odpowiednie uprawnienie do oglądania lub modyfikacji danych identyfikacyjnych zapytania, wówczas pojawi się również zakładka ‘Poszukujący’. Zawiera ona wszelkie informacje na temat osoby poszukującej konkretnej nieruchomości, wraz z danymi kontaktowymi. Tu także możliwy jest podgląd czy klient wyraził zgodę na działanie pośrednika dla obu stron. Jeśli poszukujący działa przez pełnomocnika możliwe jest wprowadzenie osobno jego osoby. W tym celu należy edytować dodany wpis poprzez jego otwarcie i zaznaczenie opcji "Pełnomocnik". Po zapisaniu danych odpowiednia informacja zostanie odnotowana w tabeli.

powrót do menu

Załączanie dokumentów

W programie IMO istnieje również możliwość dodawania dokumentów do zapytań. Wszelką dokumentację można w każdej chwili powiększać i edytować. W celu zamieszczania dokumentów i ich edycji wykorzystujemy zakładkę 'Dokumenty', znajdującą się w oknie zapytania.

Aby dodać nowy dokument należy kliknąć na przycisk "+dodaj dokument". Załączanie dokumentów odbywa się w analogiczny sposób, jak dodawanie zdjęć w ofercie, z tą różnicą, że w zakładce tej zamiast dodawania zdjęć istnieje możliwość dodawania plików z dokumentami w formacie zarówno grafiki (jak np. zdjęcia i skany umów).jpg, .png, jak i plików typowo tekstowych .pdf, .doc, .docx. Dokumentami w ofercie można zarządzać z poziomu menu dostępnego po kliknięciu ustawień dokumentu (ikona koła zębatego). Wśród opcji można wyróżnić pobranie zaimportowanego dokumentu, zmianę nazwy, aktualizację czy też usunięcie pliku.

powrót do menu

Umieszczanie wpisów w historii

W polach umieszczonych na zakładce 'Działania' agent modyfikujący zapytanie może wpisać zdarzenie jakie związane jest z zapytaniem. Dzięki temu w każdej chwili możliwy będzie dostęp do szczegółowych informacji na temat tego co działo się z wpisem w danym okresie, np. prezentacja oferty, spotkanie, etc.

powrót do menu

Archiwum

W zakładce "Archiwum" znajduje się mechanizm przenoszenia zapytań do archiwum bazy agencji, jak również przywracania zapytań archiwalnych z archiwum. Dodatkowo w zakładce do każdego wpisu można dodać komentarz informujący o powodzie przeniesienia wpisu do archiwum. Wszystkie operacje są dostępne do wglądu w formie wpisów w tabeli i zawierają takie informacje jak datę i czas wykonania operacji, status zapytania (czy zapytanie jest zapytaniem archiwalnym czy też aktualnym), opis, kwotę transakcji oraz informację na temat użytkownika, który dokonał zmian.

powrót do menu

Zatwierdzenie zmian

Edycja oferty odbywa się w identyczny sposób jak dodawanie zapytań i również przy wyjściu trzeba zapisać zmodyfikowane dane. Należy pamiętać o korzystaniu z przycisków Zapisz gdyż zamknięcie okna poprzez 'x' w prawym górnym rogu spowoduje utratę wpisywanych wartości, do momentu ostatniego zatwierdzenia zmian.

powrót do menu