IMO - Instrukcja IMO Mobile: Różnice pomiędzy wersjami
(→Lista klientów) |
(→Lista klientów) |
||
Linia 59: | Linia 59: | ||
Aby przejść do listy klientów należy kliknąć na pozycję Klienci w głównym oknie aplikacji(Rysunek 1.). Otworzy się z lista z klientami(Rysunek 8.) uporządkowanymi alfabetycznie. Po kliknięciu w daną osobę możemy podejrzeć szczegóły z nim związane. W odróżnieniu od danych właściciela widzianych z poziomu szczegółów oferty widzimy tu dane adresowe właściciela, a nie posiadanej przez niego nieruchomości. Z poziomu widoku szczegółów możemy zadzwonić do klienta oraz wysłać mu wiadomość SMS (jeżeli wpisany jest jego numer) lub wysłać email (jeśli wpisany jest jego adres mailowy). Możemy także sprawdzić jego lokalizację na mapie. | Aby przejść do listy klientów należy kliknąć na pozycję Klienci w głównym oknie aplikacji(Rysunek 1.). Otworzy się z lista z klientami(Rysunek 8.) uporządkowanymi alfabetycznie. Po kliknięciu w daną osobę możemy podejrzeć szczegóły z nim związane. W odróżnieniu od danych właściciela widzianych z poziomu szczegółów oferty widzimy tu dane adresowe właściciela, a nie posiadanej przez niego nieruchomości. Z poziomu widoku szczegółów możemy zadzwonić do klienta oraz wysłać mu wiadomość SMS (jeżeli wpisany jest jego numer) lub wysłać email (jeśli wpisany jest jego adres mailowy). Możemy także sprawdzić jego lokalizację na mapie. | ||
− | <b>W przypadku listy właścicieli dane nie są synchronizowane w czasie | + | <b>W przypadku listy właścicieli dane nie są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Lista z klientami pobierana jest podczas startu aplikacji. Wobec tego, żeby lista została odświeżona należy ponownie zalogować się do programu </b> |
Wersja z 13:38, 10 wrz 2013
Instrukcja użytkownika Imo Mobile
Spis treści
Instalacja oraz logowanie się do aplikacji
Aplikacja mobilna IMO dostępna jest poprzez witrynę play.google.com (IMO MOBILE). Aplikacja przystosowana do wszystkich urządzeń mobilnych z zainstalowanym systemem Android, np.: smartfony i tablety Samsung, wybrane modele urządzeń marek: HTC, Sony, LG, ZTE, Motorola.
Po zainstalowaniu oprogramowania i uruchomieniu aplikacji pojawi się nam strona logowania (Rysunek 1.)
Do zalogowania się potrzebne są login i hasło do programu IMO oraz klucz API. Domyślnie ustawiony klucz pozwala zalogować się do wersji demonstracyjnej programu. W celu uzyskania dostępu do swojej bazy należy wysłać zgłoszenie do firmy Possible (pomoc@imo.com.pl lub w IMO menu Pomoc -> Helpdesk - pomoc techniczna). Zostanie wygenerowany wtedy nowy klucz, który umożliwi przeglądanie własnej bazy ofert.
Aplikacja umożliwia pośrednikowi przeglądanie swojej bazy ofert i Klientów online oraz offline - bez dostępu do Internetu. Nie umożliwia ona edycji już istniejących ofert oraz dodawania nowych!!
Po zalogowaniu się do programu widzimy kategorie, w które pogrupowane są oferty (mieszkania, domy, lokale, działki,obiekty) oraz odnośnik do listy klientów (Rysunek 2.)
U góry ekranu znajduje się przycisk Szukaj, który umożliwia wyszukanie danej oferty lub klienta.
U dołu okna znajdują się przyciski:
- Start, umożliwia powrót do strony głównej programu
- Pobrane, pokazuje listę ofert, które zostały pobrane i mogą być przeglądane w trybie offline
- Historia, umożliwia dostęp do historii przeglądanych ofert oraz klientów
- Powrót, umożliwia się on cofnięcie do ostatnio przeglądanej strony.
Poniżej widoku kategorii znajduje się przycisk Ustawienia, który umożliwia zmianę osoby zalogowanej do programu lub wpisanie nowego klucza API, który np. umożliwia skorzystanie z większych uprawnień.
Poprzez przycisk Informacje można uzyskać dostęp do danych kontaktowych producenta programu oraz wysłać zgłoszenie błędu działania aplikacji
Przeglądanie ofert
Aby wyświetlić listę ofert należy w głównym oknie aplikacji (Rysunek 2.) kliknąć na interesującą nas kategorię. Pojawi się nam lista ofert(Rysunek 3. )
pogrupowanych wg. sprzedaży i wynajmu. Jeżeli oferta znajdująca się na liście została pobrana do trybu offline pod ofertą pojawi się komunikat "Oferta pobrana" (Rysunek 3. ). W celu podejrzenia szczegółów oferty klikamy w nią. Pojawi się nam nowe okno(Rysunek 4.)
Okno szczegółów oferty zawiera 4 zakładki:
- Szczegóły, zawiera pola z zakładki Ogólne szczegółów oferty w IMO wraz z opisem ogólnym oferty
- Galeria, wyświetla miniaturki zdjęć dodanych do oferty. Po kliknięciu w zdjęcie wyświetli się ono w większym rozmiarze Rysunek 5),
- Właściciel, zawiera dane właściciela oferty + lokalizację sprzedawanej nieruchomości. Domyślnie można podejrzeć tylko dane właściciela oferty, której jest się agentem prowadzącym. Dodatkowo aby klient był widoczny w aplikacji mobilnej musi mieć przynajmniej wpisane nazwisko w IMO,
- Mapa, wyświetla lokalizację oferty na mapie
Aby zapisać ofertę w pamięci urządzenia w celu późniejszego przeglądania jej w trybie offline (lub usunięcia jej z urządzenia) należy wejść na zakładkę Szczegóły i kliknąć przycisk Pobierz\Usuń z urządzenia znajdujący się pod danymi oferty u dołu strony.
W przypadku ofert program umożliwia synchronizację danych przez Internet w czasie rzeczywistym, umożliwiając śledzenie na bieżąco zmian wprowadzonych do programu przez innych użytkowników
Wyszukiwanie oferty oraz klienta
W celu wyszukania konkretnej oferty\klienta należy kliknąć przycisk Szukaj (Rysunek 1). Następnie należy wybrać czy szukany jest klient czy oferta. W zależności od dokonanego wyboru pojawi się nam odpowiednia wyszukiwarka (Rysunek 6,7). Po wpisaniu odpowiednich kryteriów wyszukiwania należy kliknąć Szukaj. W tym momencie powinna pojawić się lista ofert/klientów spełniających warunki wyszukiwania.
Lista klientów
Aby przejść do listy klientów należy kliknąć na pozycję Klienci w głównym oknie aplikacji(Rysunek 1.). Otworzy się z lista z klientami(Rysunek 8.) uporządkowanymi alfabetycznie. Po kliknięciu w daną osobę możemy podejrzeć szczegóły z nim związane. W odróżnieniu od danych właściciela widzianych z poziomu szczegółów oferty widzimy tu dane adresowe właściciela, a nie posiadanej przez niego nieruchomości. Z poziomu widoku szczegółów możemy zadzwonić do klienta oraz wysłać mu wiadomość SMS (jeżeli wpisany jest jego numer) lub wysłać email (jeśli wpisany jest jego adres mailowy). Możemy także sprawdzić jego lokalizację na mapie.
W przypadku listy właścicieli dane nie są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Lista z klientami pobierana jest podczas startu aplikacji. Wobec tego, żeby lista została odświeżona należy ponownie zalogować się do programu