IMO - Instrukcja IMO Mobile: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 58: Linia 58:
 
Dane klientów poszukujących oraz właścicieli, a także oferty zaznaczone do pobrania poprzez program IMO synchronizowane są podczas uruchomienia aplikacji oraz cyklicznie w trakcie pracy aplikacji minimalnie co 30 minut (częstotliwość synchronizacji można zmieniać w ustawieniach). W przypadku potrzeby wymuszenia synchronizacji danych należy ponownie uruchomić aplikację.
 
Dane klientów poszukujących oraz właścicieli, a także oferty zaznaczone do pobrania poprzez program IMO synchronizowane są podczas uruchomienia aplikacji oraz cyklicznie w trakcie pracy aplikacji minimalnie co 30 minut (częstotliwość synchronizacji można zmieniać w ustawieniach). W przypadku potrzeby wymuszenia synchronizacji danych należy ponownie uruchomić aplikację.
 
[[Plik:Emulator-5554 10.png|thumb|150px|left|Zdjęcie 7 - Widok wyszukiwarki ofert]]
 
[[Plik:Emulator-5554 10.png|thumb|150px|left|Zdjęcie 7 - Widok wyszukiwarki ofert]]
UWAGA: Jeśli w szczegółach oferty zakładka "Właściciel" jest nieaktywna oznacza to, że zalogowany użytkownik nie ma uprawnień do odczytu tych danych albo w IMO nie zostało uzupełnione jedno z wymaganych pól: Nazwisko, Telefon lub Nazwy firmy (tylko w przypadku firm).
+
UWAGA: Jeśli w szczegółach oferty zakładka "Właściciel" jest nieaktywna oznacza to, że zalogowany użytkownik nie ma uprawnień do odczytu tych danych albo w IMO nie zostało uzupełnione jedno z wymaganych pól: "Nazwisko" lub "Imię" oraz "Telefon" lub "Nazwy firmy" (tylko w przypadku firm).
  
 
W przypadku wersji aplikacji starszej niż 0.26 zakładka "Właściciel" jest nieaktywna pomimo, że w programie IMO dane właściciela są uzupełnione, gdy nadal trwa synchronizacja urządzenia mobilnego z bazą programu.
 
W przypadku wersji aplikacji starszej niż 0.26 zakładka "Właściciel" jest nieaktywna pomimo, że w programie IMO dane właściciela są uzupełnione, gdy nadal trwa synchronizacja urządzenia mobilnego z bazą programu.

Wersja z 15:59, 12 gru 2018

Instrukcja aplikacji mobilnej IMO

Instalacja oraz logowanie

Zdjęcie 1 - Pulpit aplikacji

Aplikacja mobilna IMO jest dostępna do pobrania z Google Play. Aplikacja jest przystosowana do wszystkich urządzeń mobilnych z zainstalowanym systemem Android, np.: smartfony i tablety Samsung, wybrane modele urządzeń marek: HTC, Sony, LG, ZTE, Motorola.

Po zainstalowaniu i uruchomieniu aplikacji zostanie nawiązane połączenie z bazą demonstracyjną i pojawi się pulpit aplikacji (Zdjęcie 1).

Do połączenia z własną bazą używa się: login i hasło służące do logowania w programie IMO oraz klucz API. Aby uzyskać klucz API należy wysłać zamówienie do firmy Possible z poziomu programu IMO (menu Pomoc -> Helpdesk - pomoc techniczna). W odpowiedzi zostanie wygenerowany klucz.

Zdjęcie 2 - Pasek nawigacyjny
Aby zalogować się na własne konto należy wybrać w nagłówku aplikacji przycisk Apk-trzykropki.jpg => Ustawienia => Ustawienia konta, a następnie wpisać swoje dane autoryzacyjne.

Pulpit aplikacji

Aplikacja umożliwia pośrednikowi przeglądanie swojej bazy ofert i klientów online oraz offline - bez dostępu do Internetu. Obecna wersja aplikacji nie umożliwia dodawania lub edycji danych.


Pulpit aplikacji (Zdjęcie 1) zawiera przyciski wyboru kategorii ofert (mieszkania, domy, lokale, działki, obiekty), listy klientów poszukujących i właścicieli.


Wśród dostępnych opcji programu (Zdjęcie 2) widoczne są przyciski:

  • Start - umożliwia powrót do pulpitu aplikacji,
  • Kategorie ofert wraz z wyszukiwarką,
  • Lista klientów wraz z wyszukiwarką,
  • Pobrane - lista ofert, które zostały pobrane i mogą być przeglądane w trybie offline,
  • Historia - historia przeglądanych klientów i ofert pobranych do pamięci urządzenia,
  • Ustawienia - możliwość zmiany osoby zalogowanej, ustawień czasu cyklu synchronizacji danych oraz wysłania zgłoszenia błędu do producenta aplikacji,
  • Zakończ - zamknięcie aplikacji.

Przeglądanie ofert

Zdjęcie 3 - Lista ofert
Zdjęcie 4 - Szczegóły oferty

Aby wyświetlić listę ofert należy wybrać kategorię na pulpicie aplikacji (Zdjęcie 1) lub z poziomu paska nawigacyjnego (Zdjęcie 2).

Lista ofert (Zdjęcie 3) jest posortowana w kolejności od najwyższego numeru do najniższego. Ponadto podzielona jest na dwie zakładki według typu transakcji: sprzedaż i wynajem. Obecna wersja aplikacji mobilnej nie obsługuje transakcji zamiany. Oferty pobrane do pamięci urządzenia są oznaczane na liście dopiskiem "Oferta pobrana".


Widok szczegółów oferty zawiera 4 zakładki (Zdjęcie 4):

  • Szczegóły - zawiera kilka pierwszych zdjęć oferty, jej parametry oraz opis tekstowy.
  • Galeria - zawiera wszystkie dostępne zdjęcia oferty. Stuknięcie w miniaturkę spowoduje wyświetlenie zdjęcia w większym rozmiarze,
  • Właściciel - (aktywna, tylko gdy w danych właściciela uzupełnione jest przynajmniej jedno z pól: Nazwisko, Telefon, E-mail) zawiera dane kontaktowe właściciela oraz dokładny adres nieruchomości. Adres zamieszkania właściciela dostępny jest z poziomu listy klientów.
  • Opcje (zakładka z ikonką koła zębatego):
  1. Pobierz/Usuń - zapisuje ofertę w pamięci urządzenia lub ją usuwa (widok w zależności od faktu pobrania oferty na urządzenie)
  2. Mapa - umożliwia wyświetlenie lokalizacji nieruchomości na mapie (w zewnętrznej aplikacji).
  3. Udostępnij - umożliwia wysłanie oferty i zdjęć wraz z danymi kontaktowymi pośrednika za pomocą MMS, E-mail, Facebook oraz innych funkcji w zależności od aplikacji zainstalowanych w urządzeniu.

Pobieranie i synchronizacja danych

Zdjęcie 5 - Zapisz w aplikacji mobilnej
Zdjęcie 6 - Zapisz w aplikacji mobilnej

Istnieją dwa sposoby pobierania/usuwania ofert do/z pamięci urządzenia:

  1. poprzez aplikację mobilną IMO za pomocą przycisku "Pobierz", który jest widoczny w szczegółach oferty po kliknięciu w zakładkę z ikoną koła zębatego. Usuwanie oferty z pamięci urządzenia wykonuje się analogicznie za pomocą przycisku "Usuń".
  2. poprzez program IMO:
    • pojedynczo - za pomocą pola "Zapisz w aplikacji mobilnej" znajdującego się w pierwszej kolumnie danych oferty w zakładce "Ogólne" (Zdjęcie 5),
    • grupowo - poprzez zaznaczenie ofert na liście i wybranie opcji "Zapisz/usuń zaznaczone w aplikacji mobilnej" z menu kontekstowego dostępnego po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na liście ofert (Zdjęcie 6). Należy pamiętać, że usunięcie ofert z pamięci urządzenia mobilnego możliwe jest jedynie poprzez odznaczenie opcji w każdej z ofert osobno.

Dane ofert (parametry, opisy, zdjęcia) synchronizowane są przez Internet w czasie rzeczywistym, umożliwiając śledzenie na bieżąco zmian wprowadzonych do programu.

Dane klientów poszukujących oraz właścicieli, a także oferty zaznaczone do pobrania poprzez program IMO synchronizowane są podczas uruchomienia aplikacji oraz cyklicznie w trakcie pracy aplikacji minimalnie co 30 minut (częstotliwość synchronizacji można zmieniać w ustawieniach). W przypadku potrzeby wymuszenia synchronizacji danych należy ponownie uruchomić aplikację.

Zdjęcie 7 - Widok wyszukiwarki ofert

UWAGA: Jeśli w szczegółach oferty zakładka "Właściciel" jest nieaktywna oznacza to, że zalogowany użytkownik nie ma uprawnień do odczytu tych danych albo w IMO nie zostało uzupełnione jedno z wymaganych pól: "Nazwisko" lub "Imię" oraz "Telefon" lub "Nazwy firmy" (tylko w przypadku firm).

W przypadku wersji aplikacji starszej niż 0.26 zakładka "Właściciel" jest nieaktywna pomimo, że w programie IMO dane właściciela są uzupełnione, gdy nadal trwa synchronizacja urządzenia mobilnego z bazą programu.

Wyszukiwanie ofert i klientów

W celu wyszukania ofert należy wywołać pasek nawigacyjny i wybrać przycisk Szukaj.jpg znajdujący się w kategorii Oferty.jpg

W polu "Lokalizacja" należy stosować polskie znaki w nazwach. Zaznaczenie pola "Tylko oferty pobrane" spowoduje przeszukanie jedynie ofert pobranych do pamięci urządzenia. Zaznaczenie pole 'Tylko moje oferty' prowadzi do wyświetlenia jedynie ofert agenta, który jest zalogowany do aplikacji mobilnej. (Zdjęcie 7)


W celu wyszukania klientów należy wywołać pasek nawigacyjny i wybrać przycisk Szukaj.jpg znajdujący się w kategorii Klienci.jpg

Klientów można wyszukiwać z podziałem na typ: poszukujący lub właściciel.

Lista klientów

Zdjęcie 8 - Lista klientów

Aby przejść do listy klientów należy wybrać przycisk "Klienci" na pulpicie aplikacji (Zdjęcia 1) lub z poziomu paska nawigacyjnego (Zdjęcie 2). Alfabetyczna lista klientów wyświetla klientów poszukujących i właścicieli nieruchomości (Zdjęcie 8). Klient pojawi się na liście tylko gdy w programie IMO uzupełniono minimalnie pole "Nazwisko" lub "Imię" oraz jedno z następujących pól: E-mail, Telefon, Telefon komórkowy, Miasto, Ulica lub Kraj. Po wybraniu klienta pojawią się dostępne dane. W odróżnieniu od danych właściciela dostępnych z poziomu oferty, w widoku klienta widoczne są dane adresowe właściciela, a nie posiadanej przez niego nieruchomości.

Zdjęcie 9 - Dane klienta

Przyciski dostępne w widoku klienta w zależności od danych uzupełnionych w programie IMO (Zdjęcie 9):

  • Zadzwoń i SMS - jeśli w programie IMO uzupełnione jest pole Telefon lub Telefon komórkowy to aplikacja umożliwia wykonanie połączenia z klientem lub napisanie wiadomości tekstowej na numer widoczny w danych klienta (jeśli klient ma wpisane 2 telefony to priorytet w aplikacji ma numer z pola Telefon komórkowy),
  • E-mail - umożliwia wysłanie wiadomości E-mail na adres widoczny w danych klienta, jeśli uzupełnione jest pole "E-mail" w programie IMO,
  • Mapa - umożliwia sprawdzenie lokalizacji na mapie, jeśli uzupełniony jest adres w programie IMO.