Edycja agentów i agencji

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Edycja danych agentów

Rysunek 1. Administracja - Użytkownicy

Loginy dodane do programu przez obsługę techniczną mają 'surowe' dane - pozwalają jedynie na zalogowanie i rozpoczęcie pracy. Pierwszą czynnością osoby zarządzającej programem IMO w agencji powinna być wizyta w dziale 'Agenci i agencje' w menu 'Administracja' i uzupełnienie danych nowego loginu. Uzupełnianie można zacząć od wprowadzenia danych personalnych użytkownika. Należy pamiętać, że nie wszystkie pola są polami wymaganymi - jedynie login jest koniecznie potrzebny (próba zapisu przy pustym polu zwraca komunikat o błędzie). Widok uzupełnionych pól dla użytkownika widoczny jest na rysunku 1.

Po każdorazowym zapisie zmian pojawi się komunikat o pomyślnym wprowadzeniu modyfikacji. Jeśli wprowadzone dane są wysyłane na portale wraz z ofertami (jako dane agenta prowadzącego) należy zgłosić fakt wprowadzenia zmian przez formularz HelpDesk dostępny z menu 'Pomoc'. Przypomni o tym Państwu treść samego komunikatu o zapisie zmian.

Zalecamy uzupełnienie pól takich jak: "Imię", "Nazwisko", "E-mail" oraz "Telefon komórkowy" - dane te prezentowane są standardowo przy ofertach opublikowanych zarówno na Państwa stronie WWW jak i portalach. Dane te, użytkownicy mogą też wypełnić na własną rękę przechodząc po zalogowaniu do ustawień profilu (ikonka avatara w prawym górnym rogu programu -> nazwa loginu).

W tym miejscu administrator programu może również przyporządkować użytkownika do wcześniej utworzonych grup lub przyznać indywidualne ustawienia użytkownika.

powrót do menu

Zmiana hasła

Rysunek 2. Opcja "Zmień hasło"
Rysunek 2a. Zmiana hasła

W celu zmiany hasła użytkownika administrator musi ponownie odwiedzić menu 'Administracja' -> 'Użytkownicy' i po wskazaniu na liście właściwego loginu wprowadzić nowe hasło za pomocą opcji "Zmień hasło" znajdującej się na wysokości pola z nazwą loginu (Rysunek 2). Po Wybraniu opcji w nowym oknie należy wpisać nowe hasło dla użytkownika. Zmianę hasła należy zatwierdzić przyciskiem "Zmień" a następnie przyciskiem "Zapisz" tak by zmiany dokonane w profilu zostały również zapisane.

Program IMO nie wymaga wprowadzania aktualnego hasła, dlatego uprawnienie do modyfikacji zawartości pól 'Agenci i agencje' powinno być przydzielone jedynie administratorom.

Nowe hasło powinno składać się z minimum 8 znaków, wśród których powinny znajdować się małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne. Odradzamy stosowania haseł powszechnie uznanych za łatwe, możliwe do odgadnięcia przez osoby postronne, nieupoważnione.

Użytkownicy niebędący administratorami i nie posiadających możliwości zalogowania się do własnego konta by przejść do ustawień własnego profilu mają możliwość zmiany/odzyskania hasła w trzech sytuacjach:

1. Poprzez formularz 'Nie pamiętasz hasła?' dostępny w formularzu zalogowania do programu - należy wówczas podać login oraz adres E-Mail wprowadzony w profilu agenta. Ważne: jeśli agent nie ma wprowadzonego adresu E-Mail musi w sprawie odzyskania hasła skontaktować się z osobą posiadającą uprawnienia administracyjne. Jeśli w takiej sytuacji znalazł się administrator - musi skontaktować się drogą mailową z pomocą techniczną programu IMO - adres pomoc@imo.com.pl

2. Poprzez edycję własnego profilu - opcja widoczna jest jedynie po zalogowaniu przy aktywnym uprawnieniu Edycja własnego profilu przez agenta - dostępne w katalogu 'Pozostałe' w widoku grup uprawnień.

3. Co 30 dni jeśli w ustawieniach programu włączona jest opcja Wymuś zmianę hasła co 30 dni - można ją aktywować w ustawieniach programu ('Administracja' -> 'Ustawienia IMO')

UWAGA: Obsługa techniczna programu IMO ze względów bezpieczeństwa nie podaje/ nie dyktuje w rozmowie telefonicznej loginów ani haseł użytkowników.

powrót do menu


Edycja danych agencji

Rysunek 3. Administracja - Filie

Edycja danych filii możliwa jest po przejściu w programie IMO kolejno do 'Administracja' -> 'Filie'. Po przejściu do okna "Zarządzanie filiami" administrator ma możliwość uzupełnienia danych filii domyślnie utworzonej lub jeżeli filii jest więcej - wybranej przez siebie agencji. Dane agencji są danymi alternatywnymi, które można zaznaczyć w ustawieniach eksportu do publikacji na portalach.

To właśnie w tym miejscu w sekcji "Konfiguracja wysyłania ofert pocztą E-mail" można skonfigurować serwer SMTP usługodawcy poczty, który pozwoli nam na późniejsze wysłanie oferty drogą mailową bezpośrednio do klienta. Warunkiem jest prawidłowa konfiguracja serwera SMTP poczty oraz uzupełnienie w profilu agenta pól "E-mail", "Login E-mail" oraz "Hasło E-mail" danymi pozwalającymi na połączenie się z wskazaną skrzynką pocztową. powrót do menu