Konfiguracja eksportów: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Rodzaje eksportów)
(Dodawanie eksportu do portalu OTODOM po API)
 
(Nie pokazano 63 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
==Niezbędne ustawienia==  
 
==Niezbędne ustawienia==  
  
Jedną z funkcji programu IMO jest możliwość automatycznego eksportowania ofert agencji zapisanych w bazie programu na wybrane portale internetowe. Pełna lista portali, na które możliwe są eksporty dostępna jest na stronie internetowej:
+
Jedną z funkcji programu IMO jest możliwość automatycznego eksportowania ofert agencji zapisanych w bazie programu na wybrane portale internetowe.
http://www.imo.com.pl/eksporty/eksporty.aspx
+
  
'''Ważne''': pierwszy eksport tzw. "pełny" w przypadku niektórych portali może spowodować usunięcie ofert ręcznie wprowadzonych poprzez panel użytkownika portalu (np. otodom.pl)!
+
'''Ważne''': pierwszy eksport tzw. "pełny" w przypadku niektórych portali może spowodować usunięcie ofert ręcznie wprowadzonych poprzez panel użytkownika portalu!
  
Aby możliwe było wysłanie ofert na portal zwykle należy w pierwszej kolejności skontaktować się z portalem, aby założyć konto na serwerze FTP portalu, na które wysyłana będzie paczka *.zip z plikiem w formacie XML, który zawierał będzie szczegóły dotyczące ofert oraz pliki *.jpg ze zdjęciami przypisanymi do danych ofert. Taki plik program IMO generuje autmatycznie, nie ma więc potrzeby samodzielnego przygotowywania paczki. Po uzyskaniu danych do konta FTP, czyli adresu serwera FTP, loginu do konta na tym serwerze i hasła do konta można przejść do dodawania eksportów. W przypadku portalu Gratka.pl dodatkowo otrzymuje się tzw. code offline, który należy przesłać korzystając z formularza zgłoszeniowego programu IMO, który dostępny jest w menu "Pomoc" ==> "Helpdesk - pomoc techniczna". Portal Otodom.pl umożliwia eksport ofert poprzez WebAPI. W tym przypadku obsługa portalu przesyła dane w postaci klucza API. Login i hasło należy wpisać takie jak do panelu użytkownika w portalu.
+
Aby możliwe było wysłanie ofert na portal zwykle należy w pierwszej kolejności skontaktować się z portalem, aby założyć konto na serwerze FTP portalu, na które wysyłana będzie paczka *.zip z plikiem w formacie XML, który zawierał będzie szczegóły dotyczące ofert oraz pliki *.jpg ze zdjęciami przypisanymi do danych ofert. Taki plik program IMO generuje automatycznie, nie ma więc potrzeby samodzielnego przygotowywania paczki. Po uzyskaniu danych do konta FTP, czyli adresu serwera FTP, loginu do konta na tym serwerze i hasła do konta można przejść do dodawania eksportów.  
Portal Gumtree.pl także umożliwia eksport poprzez WebAPI, ale w tym przypadku potrzebny jest jedynie adres E-Mail oraz hasło używane do logowania na portal. Nie ma potrzeby kontaktować się z obsługą portalu Gumtree. Eskport do Gumtree wyjątkowo ustawić może tylko obsługa pomocy technicznej programu IMO (wówczas należy przesłać dane do obsługi) .Ustawienie samego eksportu trwa zwykle kilkanaście minut, a sam eksport w przypadku zaznaczenia ofert do Internetu trwa w zależności od ilości ofert od kilku do kilkudziesięciu minut. Jeśli wszystko przebiegnie poprawnie po kilku chwilach wyeksportowane oferty widoczne są na portalu internetowym.
+
 
 +
Samodzielne dodanie eksportu dla większości portali trwa niecałą minutę. Czynność tą można także zlecić obsłudze technicznej programu IMO. Czas od momentu zapisania nowego eksportu do jego fizycznej wysyłki zajmuje od kilku minut do godziny. Status wysyłki eksportów można śledzić w 'Administracja' -> 'Ustawienia eksportu'. Od momentu wysłania eksportu z IMO oferty zostaną opublikowane w portalu zazwyczaj w ciągu godziny (dotyczy najpopularniejszych portali) lub kilku godzin. Istnieją także portale, które importują eksporty raz dziennie i tylko w nocy.  
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
  
 
==Rodzaje eksportów==
 
==Rodzaje eksportów==
[[Plik:ustawienia_eksportow.png|thumb|150px|Rysunek 1. Ustawienia eksportów]]
+
[[Plik:Administracja eksport.png|left|thumb|150px|Rysunek 1. Ustawienia eksportów]]
Program IMO wysyła dwa rodzaje eksportów. Pierwszy rodzaj to eksport całościowy, który jest wysyłany jako pierwszy w przypadku pierwszego ustawienia eksportów, a następnie w zależności od ustawień co kilka dni. Eksport całościowy zawiera wszystkie oferty Agencji zaznaczone do wysyłki na dany portal internetowy. W przypadku otrzymania przez portal takiego eksportu, zwykle wszystkie wcześniejsze oferty są usuwane, a w ich miejsce umieszczane są oferty zawarte w eksporcie całościowym. Drugim rodzajem eksportu jest eksport różnicowy (częściowy), który wykonywany jest zwykle do 60 minut i zawiera oferty, które w ostatnim czasie zostały zaznaczone do Internetu, oferty wcześniej wysyłane, które zostały zmodyfikowane lub oferty wcześniej wysyłane, które zostały wyłączone z eksportu, np. poprzez przeniesienie oferty do archiwum.
+
Program IMO wysyła dwa rodzaje eksportów. Pierwszy rodzaj to eksport pełny tzw. całościowy, który jest wysyłany w przypadku pierwszego ustawienia eksportu, a następnie w zależności od ustawień co 30 dni. Eksport całościowy zawiera wszystkie oferty Agencji zaznaczone do wysyłki na dany portal internetowy. W przypadku otrzymania przez portal takiego eksportu, zwykle wszystkie wcześniejsze oferty są usuwane, a w ich miejsce umieszczane są oferty zawarte w eksporcie całościowym. Eksport ten może zostać również zainicjowany przez obsługę techniczną programu IMO na żądanie klienta - w tym celu należy wysłać dyspozycję z autoryzowanego adresu e-mail na adres pomoc@imo.pl lub napisać zgłoszenie za pomocą systemu zgłoszeniowego helpdesk. Pełen eksport ofert wymagany jest podczas aktualizacji danych agenta w programie IMO lub też przy wystąpieniu błędów związanych z publikacją ofert na portalu. Nie powinien być on wykorzystywany w celu podbijania ofert na portalu.
Wszelkich konfiguracji dotyczących ustawienia eksportów na portale internetowe dokonać można w okienku Ustawień Eksportów (Rysunek 1) dostępnym w menu "Administracja".
+
 
 +
Drugim rodzajem eksportu jest eksport różnicowy (częściowy), który wykonywany jest zwykle do 60 minut i zawiera oferty, które w ostatnim czasie zostały zaznaczone do Internetu, oferty wcześniej wysyłane, które zostały zmodyfikowane lub oferty wcześniej wysyłane, które zostały wyłączone z eksportu, np. poprzez przeniesienie oferty do archiwum.
 +
 
 +
Wszelkich zmian w konfiguracji dotyczących ustawień eksportów na portale internetowe, dokonać można z pozycji "Ustawienia eksportu" (Rysunek 1) dostępnym w menu "Administracja".
 +
 
 +
 
 +
 
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
  
 
==Dodawanie eksportów==
 
==Dodawanie eksportów==
[[Plik:ustawienia_eksportow6.png|thumb|150px|Rysunek 2. Ustawienia eksportów - Okno edycji ekportów]]
+
[[Plik:Nowy eksport.png|left|thumb|150px|Rysunek 2. Ustawienia eksportów - Konfiguracja eksportu ofert]]
[[Plik:eksport14_oferty.png|thumb|150px|right|Rysunek 3. Ustawienia eksportow - Lista ofert eksportowanych na portal]]
+
Wchodząc w "Administracja" ==> "Ustawienia eksportów" ukaże się okno edycji eksportów. Na liście widocznej w lewej części okienka widoczna jest lista zapisanych eksportów - w programie IMO można ustawić eksport na więcej niż jeden portal internetowy. Na liście zapisane są nazwa eksportu oraz w nawiasie podany jest adres serwera FTP, na który wysyłane są oferty.
+
Po naciśnięciu przycisku "Nowy" pokaże się okno dodania nowego eksportu. Dla kilkudziesięciu portali zostały przygotowane szablony eksportu i w większości przypadków wystarczy postępować według następujących kroków (po kazdym kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej"):
+
  
1) wybrać z rozwijanej listy nazwę portalu, do którego mają być eksportowane oferty,
+
Po otrzymaniu danych do eksportu wygenerowanych przez portal (adres konta FTP, login, hasło, format wysyłanych danych) należy przejść kolejno do 'Administracja' -> 'Ustawienia eksportu'.
  
2) wpisać login i hasło otrzymane od obsługi portalu - jeśli wprowadzone dane są poprawne, po kliknięciu "Dalej" program przejdzie do trzeciego kroku; w przypadku błędnych danych pojawi się komunikat informujący o błędzie,
+
W nowym oknie pojawi się lista eksportów. Kliknij przycisk "+ nowy" aby przejść do kreatora konfiguracji eksportu. Dla kilkudziesięciu portali zostały przygotowane szablony eksportu i w większości przypadków wystarczy postępować według następujących kroków:
  
3) w tym miejscu można zdecydować, które dane kontaktowe będę eksportowane wraz z ofertą,
+
'''Krok 1''' - wybierz z listy rozwijanej nazwę portalu, do którego chcesz eksportować oferty lub wpisz jego nazwę,
  
4) pozwala okreśclić, czy oferty, które już są wprowadzone do programu zostały automatycznie uwzględnione w eksporcie na ten portal oraz czy oferty mają być wysyłane dla wszystkich filii czy tylko dla wybranej,
+
'''Krok 2''' - wpisz login i hasło otrzymane od obsługi portalu w odpowiednie pola 'Login FTP' i 'Hasło FTP',
  
5) jest to podsumowanie poprzednich kroków - w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w ustawieniach można przejść do dowolnie wybranego kroku klikając w jego nagłówek.
+
'''Krok 3''' - możesz zdecydować, które dane kontaktowe będę eksportowane wraz z ofertą oraz czy chcesz eksportować wszystkie oferty czy tylko z wybranych kategorii, możesz też określić dla jakich agencji w programie IMO ma być widoczny eksport,
+
Jeśli na liście portali w kroku pierwszym nie znajduje się nazwa portalu, do którego ma być dodany eksport, nalezy wysłać z poziomu programu zgłoszenie do działu pomocy IMO za pomocą formularza znajdującego się w menu górnym "Pomoc" ==> "Helpdesk - zgłaszanie uwag".
+
  
Dodatkowym ustawieniem dostępnym w edycji eksportów jest określenie dla jakiej Agencji lub dla jakiej Filii powinien być dostępny eksport. Taka konfiguracja eksportu spowoduje pojawienie się opcji eksportu oferty w zakładce Eksporty w szczegółach tylko tych ofert, w których Agentem wprowadzającym był Agent należący do wybranej w eksporcie Agencji (filii). Oczywiście możliwość wysłania tych ofert będzie dostępna dla wszystkich Agentów posiadających odpowiednie uprawnienia do ustawienia takich ofert do eksportu. W szczegółach eksportów są również dostępne pola ‘Dane agenta prowadzącego”, „Dane agencji do której należy agent prowadzący” oraz „Dane agencji”.
+
'''Krok 4''' - kliknij przycisk 'Zapisz' by zapisać konfigurację eksportu, jeśli dane do eksportu będą nie prawidłowe zostaniesz o tym poinformowany stosownym komunikatem,
  
Dodatkowo podczas ustawiania eksportu dostępne opcje:
+
'''Krok 5''' - możesz zdecydować, czy chcesz żeby oferty, które już wprowadzone do programu zostały automatycznie uwzględnione w eksporcie na ten portal.
  
1)"Dołącz do opisu parametry oferty" - automatycznie dokleja do opisu tekstowego oferty listę wszystkich uzupełnionych parametrów oferty,  
+
Jeśli na liście portali w kroku pierwszym nie znajdziesz nazwy portalu, do którego chcesz eksportować dane, wyślij z poziomu programu zgłoszenie do działu pomocy IMO za pomocą formularza znajdującego się w menu górnym Pomoc / Helpdesk - pomoc IMO.
  
2) "Dołącz do opisu link do strony biura" - dodatkowo dokleja do opisu link strony biura prowadzący do oferty - działa wyłącznie dla stron wykonanych przez Possible,
+
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
  
3) "Dołącz do opisu dane kontaktowe" - dodatkowo dokleja do opisu dane kontaktowe pośrednika lub biura,
+
==Dodawanie eksportu do portalu OTODOM po API==
 +
[[Plik:Komunikat konfiguracja eksportu.png|right|thumb|150px|Rysunek 3. Konfiguracja eksportu ofert do portalu Otodom.pl]]
  
Na zakładce Oferty można sprawdzić ile ofert wysyłanych jest na konkretny portal oraz wyświetlić listę tych ofert (Rysunek 3)
+
Aby wykonać konfigurację eksportu ofert do portalu OTODOM za pomocą API należy w programie IMO przejść do kreatora dodawania eksportu, który jest dostępny w głównym menu: Administracja -> Ustawienia eksportu -> przycisk "+ nowy".
 +
 
 +
'''Krok 1''' - z rozwijanej listy eksportów wybierz "otodom.pl - api".
 +
 
 +
'''Krok 2''' - w wyświetlonym oknie można zadecydować o kategoriach wysyłanych ofert, zmienić nazwę eksportu, ustawić liczbę wykupionych publikacji, czy też ustalić dla której filii tworzony jest eksport. W większości przypadków zalecamy pozostawienie standardowej konfiguracji eksportu. Akceptujemy konfigurację eksportu poprzez kliknięcie w przycisk "Zapisz".
 +
 
 +
'''Krok 3''' - program zapyta się czy zaznaczyć obecnie eksportowane oferty, aby były wysyłane również na ten portal? Po wybraniu opcji "tak" do eksportu zostaną zaznaczone wszystkie aktualnie eksportowane oferty.
 +
 
 +
'''Krok 4''' - w wyświetlonym oknie z informacją o dalszych krokach konfiguracji eksportu kliknij przycisk "Tak" (Rysunek 3).
 +
 
 +
'''Krok 5''' - po otwarciu nowego okna przeglądarki zaloguj się do portalu Otodom.pl. '''Eksport możliwy jest tylko dla kont zarejestrowanych w portalu jako "Biuro nieruchomości"'''.
 +
 
 +
'''Krok 6''' - zezwól programowi IMO na dostęp do Twojego konta na portalu Otodom.pl  - kliknij przycisk "Zgadzam się".
 +
 
 +
'''Krok 7''' - wyświetlony zostanie komunikat kończący konfigurację eksportu. Zamknij wcześniej otwarte nowe okno przeglądarki. Pierwszy eksport ofert zostanie wysłany po godzinie od utworzenia eksportu.
 +
 
 +
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
 +
 
 +
==Migracja eksportu ofert z FTP do API==
 +
 
 +
Jeśli dotychczas oferty były wysyłane za pomocą protokołu FTP, należy wykonać migrację na protokół API.
 +
 
 +
'''Krok 1''' - w głównym menu wybierz: Administracja -> Ustawienia eksportu.
 +
 
 +
'''Krok 2''' - otwórz konfigurację eksportu o nazwie "otodom.pl" poprzez dwukrotne kliknięcie w wiersz z nazwą eksportu lub ikonę "Edytuj".
 +
 
 +
'''Krok 3''' - naciśnij pomarańczowy przycisk "Migracja do otodom.pl API".
 +
 
 +
'''Krok 4''' - w wyświetlonym oknie z informacją o dalszych krokach konfiguracji eksportu kliknij przycisk "Tak" (Rysunek 3).
 +
 
 +
'''Krok 5''' - po otwarciu nowego okna przeglądarki zaloguj się do portalu Otodom.pl.
 +
 
 +
'''Krok 6''' - zezwól programowi IMO na dostęp do Twojego konta na portalu Otodom.pl  - kliknij przycisk "Zgadzam się".
 +
 
 +
'''Krok 7''' - wyświetlony zostanie komunikat kończący konfigurację eksportu. Zamknij wcześniej otwarte nowe okno przeglądarki.
 +
 
 +
Proces migracji może potrwać maksymalnie 2 godziny. Wszystkie oferty zaznaczone do eksportu w trakcie migracji zostaną wysłane po zakończeniu tego procesu. Dotyczy to również aktualizacji oraz dyspozycji usunięcia ofert z publikacji.
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
  
 
==Portale do eksportów==
 
==Portale do eksportów==
[[Plik:eksporty3.png|thumb|150px|Rysunek 4. Ustawienia eksportów - Zakładka eksporty w szczegółach oferty]]
+
 
Na portalu internetowym, przy wyeksportowanej ofercie wyświetlone zostaną wybrane przez Państwa dane.
+
Lista skonfigurowanych portali dostępna jest po przejściu do ustawień eksportu ('Administracja'->'Ustawienia eksportu'). Portale widoczne na liście w tabeli zostały skonfigurowane w programie IMO i użytkownik ma możliwość zaznaczenia oferty do eksportu na wybrany portal po otwarciu/utworzeniu oferty w zakładce "Eksporty".
Rysunek 4 przedstawia możliwe do zaznaczenia portale, na które eksportowane powinny być wybrane oferty, możliwe do ustawienia na zakładce Eksporty w szczegółach oferty.
+
 
 +
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
 +
 
 +
==Statusy eksportów==
 +
Tabela dostępna po otwarciu ustawień eksportu zawiera daty pierwszych eksportów, daty ostatnich eksportów oraz status mówiący o tym czy dany eksport jest aktywny czy też nie. W przypadku w którym eksport jest nieaktywny, w kolumnie "Status/Powód wyłączenia" znajduje się odpowiednia informacja na ten temat.
 +
 
 +
'''Uwaga!''' Jeśli w eksporcie widnieje czerwony status "nieaktywny" oraz przyczyna wyłączenia, a wszelkie należności z danym portalem zostały uregulowane, należy zwrócić się do pomocy technicznej o ponowne uruchomienie eksportu. Program IMO automatycznie dezaktywuje eksport, gdy konto na portalu jest nieaktywne lub gdy serwer FTP portalu przestaje odpowiadać.
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_administratora|powrót do menu]]

Aktualna wersja na dzień 14:20, 4 wrz 2023

Niezbędne ustawienia

Jedną z funkcji programu IMO jest możliwość automatycznego eksportowania ofert agencji zapisanych w bazie programu na wybrane portale internetowe.

Ważne: pierwszy eksport tzw. "pełny" w przypadku niektórych portali może spowodować usunięcie ofert ręcznie wprowadzonych poprzez panel użytkownika portalu!

Aby możliwe było wysłanie ofert na portal zwykle należy w pierwszej kolejności skontaktować się z portalem, aby założyć konto na serwerze FTP portalu, na które wysyłana będzie paczka *.zip z plikiem w formacie XML, który zawierał będzie szczegóły dotyczące ofert oraz pliki *.jpg ze zdjęciami przypisanymi do danych ofert. Taki plik program IMO generuje automatycznie, nie ma więc potrzeby samodzielnego przygotowywania paczki. Po uzyskaniu danych do konta FTP, czyli adresu serwera FTP, loginu do konta na tym serwerze i hasła do konta można przejść do dodawania eksportów.

Samodzielne dodanie eksportu dla większości portali trwa niecałą minutę. Czynność tą można także zlecić obsłudze technicznej programu IMO. Czas od momentu zapisania nowego eksportu do jego fizycznej wysyłki zajmuje od kilku minut do godziny. Status wysyłki eksportów można śledzić w 'Administracja' -> 'Ustawienia eksportu'. Od momentu wysłania eksportu z IMO oferty zostaną opublikowane w portalu zazwyczaj w ciągu godziny (dotyczy najpopularniejszych portali) lub kilku godzin. Istnieją także portale, które importują eksporty raz dziennie i tylko w nocy.

powrót do menu

Rodzaje eksportów

Rysunek 1. Ustawienia eksportów

Program IMO wysyła dwa rodzaje eksportów. Pierwszy rodzaj to eksport pełny tzw. całościowy, który jest wysyłany w przypadku pierwszego ustawienia eksportu, a następnie w zależności od ustawień co 30 dni. Eksport całościowy zawiera wszystkie oferty Agencji zaznaczone do wysyłki na dany portal internetowy. W przypadku otrzymania przez portal takiego eksportu, zwykle wszystkie wcześniejsze oferty są usuwane, a w ich miejsce umieszczane są oferty zawarte w eksporcie całościowym. Eksport ten może zostać również zainicjowany przez obsługę techniczną programu IMO na żądanie klienta - w tym celu należy wysłać dyspozycję z autoryzowanego adresu e-mail na adres pomoc@imo.pl lub napisać zgłoszenie za pomocą systemu zgłoszeniowego helpdesk. Pełen eksport ofert wymagany jest podczas aktualizacji danych agenta w programie IMO lub też przy wystąpieniu błędów związanych z publikacją ofert na portalu. Nie powinien być on wykorzystywany w celu podbijania ofert na portalu.

Drugim rodzajem eksportu jest eksport różnicowy (częściowy), który wykonywany jest zwykle do 60 minut i zawiera oferty, które w ostatnim czasie zostały zaznaczone do Internetu, oferty wcześniej wysyłane, które zostały zmodyfikowane lub oferty wcześniej wysyłane, które zostały wyłączone z eksportu, np. poprzez przeniesienie oferty do archiwum.

Wszelkich zmian w konfiguracji dotyczących ustawień eksportów na portale internetowe, dokonać można z pozycji "Ustawienia eksportu" (Rysunek 1) dostępnym w menu "Administracja".


powrót do menu

Dodawanie eksportów

Rysunek 2. Ustawienia eksportów - Konfiguracja eksportu ofert

Po otrzymaniu danych do eksportu wygenerowanych przez portal (adres konta FTP, login, hasło, format wysyłanych danych) należy przejść kolejno do 'Administracja' -> 'Ustawienia eksportu'.

W nowym oknie pojawi się lista eksportów. Kliknij przycisk "+ nowy" aby przejść do kreatora konfiguracji eksportu. Dla kilkudziesięciu portali zostały przygotowane szablony eksportu i w większości przypadków wystarczy postępować według następujących kroków:

Krok 1 - wybierz z listy rozwijanej nazwę portalu, do którego chcesz eksportować oferty lub wpisz jego nazwę,

Krok 2 - wpisz login i hasło otrzymane od obsługi portalu w odpowiednie pola 'Login FTP' i 'Hasło FTP',

Krok 3 - możesz zdecydować, które dane kontaktowe będę eksportowane wraz z ofertą oraz czy chcesz eksportować wszystkie oferty czy tylko z wybranych kategorii, możesz też określić dla jakich agencji w programie IMO ma być widoczny eksport,

Krok 4 - kliknij przycisk 'Zapisz' by zapisać konfigurację eksportu, jeśli dane do eksportu będą nie prawidłowe zostaniesz o tym poinformowany stosownym komunikatem,

Krok 5 - możesz zdecydować, czy chcesz żeby oferty, które już są wprowadzone do programu zostały automatycznie uwzględnione w eksporcie na ten portal.

Jeśli na liście portali w kroku pierwszym nie znajdziesz nazwy portalu, do którego chcesz eksportować dane, wyślij z poziomu programu zgłoszenie do działu pomocy IMO za pomocą formularza znajdującego się w menu górnym Pomoc / Helpdesk - pomoc IMO.

powrót do menu

Dodawanie eksportu do portalu OTODOM po API

Rysunek 3. Konfiguracja eksportu ofert do portalu Otodom.pl

Aby wykonać konfigurację eksportu ofert do portalu OTODOM za pomocą API należy w programie IMO przejść do kreatora dodawania eksportu, który jest dostępny w głównym menu: Administracja -> Ustawienia eksportu -> przycisk "+ nowy".

Krok 1 - z rozwijanej listy eksportów wybierz "otodom.pl - api".

Krok 2 - w wyświetlonym oknie można zadecydować o kategoriach wysyłanych ofert, zmienić nazwę eksportu, ustawić liczbę wykupionych publikacji, czy też ustalić dla której filii tworzony jest eksport. W większości przypadków zalecamy pozostawienie standardowej konfiguracji eksportu. Akceptujemy konfigurację eksportu poprzez kliknięcie w przycisk "Zapisz".

Krok 3 - program zapyta się czy zaznaczyć obecnie eksportowane oferty, aby były wysyłane również na ten portal? Po wybraniu opcji "tak" do eksportu zostaną zaznaczone wszystkie aktualnie eksportowane oferty.

Krok 4 - w wyświetlonym oknie z informacją o dalszych krokach konfiguracji eksportu kliknij przycisk "Tak" (Rysunek 3).

Krok 5 - po otwarciu nowego okna przeglądarki zaloguj się do portalu Otodom.pl. Eksport możliwy jest tylko dla kont zarejestrowanych w portalu jako "Biuro nieruchomości".

Krok 6 - zezwól programowi IMO na dostęp do Twojego konta na portalu Otodom.pl - kliknij przycisk "Zgadzam się".

Krok 7 - wyświetlony zostanie komunikat kończący konfigurację eksportu. Zamknij wcześniej otwarte nowe okno przeglądarki. Pierwszy eksport ofert zostanie wysłany po godzinie od utworzenia eksportu.

powrót do menu

Migracja eksportu ofert z FTP do API

Jeśli dotychczas oferty były wysyłane za pomocą protokołu FTP, należy wykonać migrację na protokół API.

Krok 1 - w głównym menu wybierz: Administracja -> Ustawienia eksportu.

Krok 2 - otwórz konfigurację eksportu o nazwie "otodom.pl" poprzez dwukrotne kliknięcie w wiersz z nazwą eksportu lub ikonę "Edytuj".

Krok 3 - naciśnij pomarańczowy przycisk "Migracja do otodom.pl API".

Krok 4 - w wyświetlonym oknie z informacją o dalszych krokach konfiguracji eksportu kliknij przycisk "Tak" (Rysunek 3).

Krok 5 - po otwarciu nowego okna przeglądarki zaloguj się do portalu Otodom.pl.

Krok 6 - zezwól programowi IMO na dostęp do Twojego konta na portalu Otodom.pl - kliknij przycisk "Zgadzam się".

Krok 7 - wyświetlony zostanie komunikat kończący konfigurację eksportu. Zamknij wcześniej otwarte nowe okno przeglądarki.

Proces migracji może potrwać maksymalnie 2 godziny. Wszystkie oferty zaznaczone do eksportu w trakcie migracji zostaną wysłane po zakończeniu tego procesu. Dotyczy to również aktualizacji oraz dyspozycji usunięcia ofert z publikacji.

powrót do menu

Portale do eksportów

Lista skonfigurowanych portali dostępna jest po przejściu do ustawień eksportu ('Administracja'->'Ustawienia eksportu'). Portale widoczne na liście w tabeli zostały skonfigurowane w programie IMO i użytkownik ma możliwość zaznaczenia oferty do eksportu na wybrany portal po otwarciu/utworzeniu oferty w zakładce "Eksporty".

powrót do menu

Statusy eksportów

Tabela dostępna po otwarciu ustawień eksportu zawiera daty pierwszych eksportów, daty ostatnich eksportów oraz status mówiący o tym czy dany eksport jest aktywny czy też nie. W przypadku w którym eksport jest nieaktywny, w kolumnie "Status/Powód wyłączenia" znajduje się odpowiednia informacja na ten temat.

Uwaga! Jeśli w eksporcie widnieje czerwony status "nieaktywny" oraz przyczyna wyłączenia, a wszelkie należności z danym portalem zostały uregulowane, należy zwrócić się do pomocy technicznej o ponowne uruchomienie eksportu. Program IMO automatycznie dezaktywuje eksport, gdy konto na portalu jest nieaktywne lub gdy serwer FTP portalu przestaje odpowiadać.

powrót do menu