Konfiguracja eksportów: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Dodawanie eksportów)
(Statusy eksportów)
Linia 62: Linia 62:
 
==Statusy eksportów==
 
==Statusy eksportów==
 
[[Plik:Statusy1.png|left|thumb|150px|Rysunek 5. Statusy eksportów - Widok statusu eksportów]]
 
[[Plik:Statusy1.png|left|thumb|150px|Rysunek 5. Statusy eksportów - Widok statusu eksportów]]
Dodatkową opcją dostępną dla administratora jest wgląd w statusy eksportów. Opcja ta znajduje się w zakładce "Administracyjne" pod nazwą "Statusy eksportów. Zawartością pierwszego wyświetlonego okna są raporty dotyczące wysyłki eksportu na poszczególne portale. Znajdują się tam daty pierwszych eksportów, daty ostatnich eksportów, ich statusy (aktywny lub nieaktywny) oraz w przypadku nieaktywnych eksportów znajduje się przyczyny wyłączenia. (Rysunek 5)
+
Dodatkową opcją dostępną dla administratora jest wgląd w statusy eksportów. Opcja ta znajduje się w zakładce "Administracyjne" pod nazwą "Statusy eksportów". Zawartością pierwszego wyświetlonego okna są raporty dotyczące wysyłki eksportu na poszczególne portale. Znajdują się tam daty pierwszych eksportów, daty ostatnich eksportów, ich statusy (aktywny lub nieaktywny) oraz w przypadku nieaktywnych eksportów znajduje się przyczyny wyłączenia. (Rysunek 5)
  
 
'''Uwaga!''' Jeśli w eksporcie widnieje czerwony status "nieaktywny" oraz przyczyna wyłączenia, a wszelkie należności z danym portalem zostały uregulowane, należy zwrócić się do pomocy technicznej o ponowne uruchomienie eksportu. Program IMO automatycznie dezaktywuje eksport, gdy konto na portalu jest nieaktywne.
 
'''Uwaga!''' Jeśli w eksporcie widnieje czerwony status "nieaktywny" oraz przyczyna wyłączenia, a wszelkie należności z danym portalem zostały uregulowane, należy zwrócić się do pomocy technicznej o ponowne uruchomienie eksportu. Program IMO automatycznie dezaktywuje eksport, gdy konto na portalu jest nieaktywne.

Wersja z 14:53, 21 lis 2014

Niezbędne ustawienia

Jedną z funkcji programu IMO jest możliwość automatycznego eksportowania ofert agencji zapisanych w bazie programu na wybrane portale internetowe. Pełna lista portali, na które możliwe są eksporty dostępna jest na stronie internetowej: http://www.imo.com.pl/eksporty/eksporty.aspx

Ważne: pierwszy eksport tzw. "pełny" w przypadku niektórych portali może spowodować usunięcie ofert ręcznie wprowadzonych poprzez panel użytkownika portalu!

Aby możliwe było wysłanie ofert na portal zwykle należy w pierwszej kolejności skontaktować się z portalem, aby założyć konto na serwerze FTP portalu, na które wysyłana będzie paczka *.zip z plikiem w formacie XML, który zawierał będzie szczegóły dotyczące ofert oraz pliki *.jpg ze zdjęciami przypisanymi do danych ofert. Taki plik program IMO generuje autmatycznie, nie ma więc potrzeby samodzielnego przygotowywania paczki. Po uzyskaniu danych do konta FTP, czyli adresu serwera FTP, loginu do konta na tym serwerze i hasła do konta można przejść do dodawania eksportów. W przypadku portalu Gratka.pl dodatkowo otrzymuje się tzw. kod offline, który należy wprowadzić w polu oznaczonym jako "Kod offline". Portal Otodom.pl umożliwia eksport ofert w formacie WebAPI. W tym przypadku obsługa portalu przesyła klucz WebAPI. Login i hasło należy wpisać takie jak do panelu użytkownika w portalu. Portal Gumtree.pl także umożliwia eksport poprzez WebAPI, ale w tym przypadku potrzebny jest jedynie adres E-Mail oraz hasło używane do logowania na portal. Nie ma potrzeby kontaktować się z obsługą portalu Gumtree. Eskport do Gumtree wyjątkowo ustawić może tylko obsługa pomocy technicznej programu IMO (wówczas należy przesłać dane do obsługi). Samodzielne dodanie eksportu dla większości portali trwa niecałą minutę. Czynność tą można także zlecić obsłudze technicznej programu IMO. Czas od momentu zapisania nowego eksportu do jego fizycznej wysyłki zajmuje od kilku minut do godziny. Status wysyłki eksportów można śledzić w "Administracja" ==> "Status eksportów do Internetu". Od momentu wysłania eksportu z IMO oferty zostaną opublikowane w portalu zazwyczaj w ciągu godziny (dotyczy najpopularniejszych portali) lub kilku godzin. Istnieją także portale, które importują eksporty raz dziennie i tylko w nocy.

powrót do menu

Rodzaje eksportów

Rysunek 1. Ustawienia eksportów

Program IMO wysyła dwa rodzaje eksportów. Pierwszy rodzaj to eksport pełny tzw. całościowy, który jest wysyłany w przypadku pierwszego ustawienia eksportu, a następnie w zależności od ustawień co 30 dni. Eksport całościowy zawiera wszystkie oferty Agencji zaznaczone do wysyłki na dany portal internetowy. W przypadku otrzymania przez portal takiego eksportu, zwykle wszystkie wcześniejsze oferty są usuwane, a w ich miejsce umieszczane są oferty zawarte w eksporcie całościowym. Drugim rodzajem eksportu jest eksport różnicowy (częściowy), który wykonywany jest zwykle do 60 minut i zawiera oferty, które w ostatnim czasie zostały zaznaczone do Internetu, oferty wcześniej wysyłane, które zostały zmodyfikowane lub oferty wcześniej wysyłane, które zostały wyłączone z eksportu, np. poprzez przeniesienie oferty do archiwum. Wszelkich konfiguracji dotyczących ustawienia eksportów na portale internetowe dokonać można w okienku Ustawień Eksportów (Rysunek 1) dostępnym w menu "Administracja".

powrót do menu

Dodawanie eksportów

Rysunek 2. Ustawienia eksportów - Okno edycji ekportów

Wchodząc w "Administracja" ==> "Ustawienia eksportów" ukaże się okno edycji eksportów. Na liście widocznej w lewej części okienka widoczna jest lista zapisanych eksportów - w programie IMO można ustawić eksport na więcej niż jeden portal internetowy. Na liście zapisane są nazwa eksportu oraz w nawiasie podany jest adres serwera FTP, na który wysyłane są oferty. Po naciśnięciu przycisku "Nowy" pokaże się okno dodania nowego eksportu. Dla kilkudziesięciu portali zostały przygotowane szablony eksportu i w większości przypadków wystarczy postępować według następujących kroków (po kazdym kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej"):

1) wybrać z rozwijanej listy nazwę portalu, do którego mają być eksportowane oferty,

2) wpisać login i hasło otrzymane od obsługi portalu - jeśli wprowadzone dane są poprawne, po kliknięciu "Dalej" program przejdzie do trzeciego kroku; w przypadku błędnych danych pojawi się komunikat informujący o błędzie,

3) w tym miejscu można zdecydować, które dane kontaktowe będę eksportowane wraz z ofertą,

4) pozwala okreśclić, czy oferty, które już są wprowadzone do programu zostały automatycznie uwzględnione w eksporcie na ten portal oraz czy oferty mają być wysyłane dla wszystkich filii czy tylko dla wybranej,

5) jest to podsumowanie poprzednich kroków - w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w ustawieniach można przejść do dowolnie wybranego kroku klikając w jego nagłówek.

Jeśli na liście portali w kroku pierwszym nie znajduje się nazwa portalu, do którego ma być dodany eksport, nalezy wysłać z poziomu programu zgłoszenie do działu pomocy IMO za pomocą formularza znajdującego się w menu górnym "Pomoc" ==> "Helpdesk - zgłaszanie uwag".

Dodatkowym ustawieniem dostępnym w edycji eksportów jest określenie dla jakiej Agencji lub dla jakiej Filii powinien być dostępny eksport. Taka konfiguracja eksportu spowoduje pojawienie się opcji eksportu oferty w zakładce Eksporty w szczegółach tylko tych ofert, w których Agentem wprowadzającym był Agent należący do wybranej w eksporcie Agencji (filii). Oczywiście możliwość wysłania tych ofert będzie dostępna dla wszystkich Agentów posiadających odpowiednie uprawnienia do ustawienia takich ofert do eksportu. W szczegółach eksportów są również dostępne pola ‘Dane agenta prowadzącego”, „Dane agencji do której należy agent prowadzący” oraz „Dane agencji”.

Dodatkowo podczas ustawiania eksportu dostępne są opcje:

1)"Dołącz do opisu parametry oferty" - automatycznie dokleja do opisu tekstowego oferty listę wszystkich uzupełnionych parametrów oferty,

2) "Dołącz do opisu link do strony biura" - dodatkowo dokleja do opisu link strony biura prowadzący do oferty - działa wyłącznie dla stron wykonanych przez Possible,

3) "Dołącz do opisu dane kontaktowe" - dodatkowo dokleja do opisu dane kontaktowe pośrednika lub biura,

Rysunek 2a. Ustawienia eksportów - Opcja "Oferty w okolicy"
Rysunek 3. Ustawienia eksportow - Lista ofert eksportowanych na portal

Ostatnią funkcją możliwą do włączenia dla eksportów jest dołączanie do ofert eksportowanych informacji o podobnych ofertach znajdujących się w okolicy (Rysunek 2a). Podobieństwo ustalane jest według parametrów do wyboru: lokalizacja, cena, powierzchnia, liczba pokoi/pomieszczeń. Przed wysłaniem eksportu IMO zlicza oferty podobne w okolicy danej oferty na podstawie tych parametrów. Pod opisem ofert automatycznie dodawany będzie dopisek np. "Mamy jeszcze 4 podobne oferty w tej okolicy".

Na zakładce Oferty można sprawdzić ile ofert wysyłanych jest na konkretny portal (w przypadku eksportu na Gumtree przyjmuje postać ilości ofert wysyłanych na ilość dostępnych w pakiecie) oraz wyświetlić listę tych ofert (Rysunek 3)

powrót do menu

Portale do eksportów

Rysunek 4. Ustawienia eksportów - Zakładka eksporty w szczegółach oferty

Na portalu internetowym, przy wyeksportowanej ofercie wyświetlone zostaną wybrane przez Państwa dane. Rysunek 4 przedstawia możliwe do zaznaczenia portale, na które eksportowane powinny być wybrane oferty, możliwe do ustawienia na zakładce Eksporty w szczegółach oferty.

powrót do menu

Statusy eksportów

Rysunek 5. Statusy eksportów - Widok statusu eksportów

Dodatkową opcją dostępną dla administratora jest wgląd w statusy eksportów. Opcja ta znajduje się w zakładce "Administracyjne" pod nazwą "Statusy eksportów". Zawartością pierwszego wyświetlonego okna są raporty dotyczące wysyłki eksportu na poszczególne portale. Znajdują się tam daty pierwszych eksportów, daty ostatnich eksportów, ich statusy (aktywny lub nieaktywny) oraz w przypadku nieaktywnych eksportów znajduje się przyczyny wyłączenia. (Rysunek 5)

Uwaga! Jeśli w eksporcie widnieje czerwony status "nieaktywny" oraz przyczyna wyłączenia, a wszelkie należności z danym portalem zostały uregulowane, należy zwrócić się do pomocy technicznej o ponowne uruchomienie eksportu. Program IMO automatycznie dezaktywuje eksport, gdy konto na portalu jest nieaktywne.

Rysunek 6. Statusy eksportów - Widok błędów eksportu ofert

Zakładka "Oferty" odpowiada za wyświetlanie raportów odnośnie błędów występujących przy eksporcie konkretnych ofert. Za pomocą górnych opcji możliwy jest wybór przedziału czasowego w którym zaszły błędy oraz dla którego eksportu. Dodatkowo można wybrać typ błędu, który przypuszczalnie wystąpił. Po wybraniu przycisku "Filtruj" pokaże się lista zdarzeń zapisanych w raporcie. Na liście widnieją informacje jakiego eksportu dotyczy błąd, numer oferty, data wystąpienia oraz rodzaj błędu. Kliknięcie numeru oferty umożliwia natychmiastowe przejście do jej widoku szczegółowego (Rysunek 6)

powrót do menu