Wysyłanie ofert do klientów: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 19: Linia 19:
  
 
Dodatkowo w pasku pod banerem znajdują się przyciski umożliwiające udostępnienie oferty dalej. Przykładowo kliknięcie ikonki portalu Facebook umożliwi publikowanie oferty nieruchomości na stronie agencji lub profilu firmowym na Facebooku. Po jej wybraniu otworzy się nowa karta i przeniesie nas na stronę aktywnie zalogowanego użytkownika portalu Facebook. Dalej należy postępować jak w przypadku standardowego udostępniania treści na portalu.
 
Dodatkowo w pasku pod banerem znajdują się przyciski umożliwiające udostępnienie oferty dalej. Przykładowo kliknięcie ikonki portalu Facebook umożliwi publikowanie oferty nieruchomości na stronie agencji lub profilu firmowym na Facebooku. Po jej wybraniu otworzy się nowa karta i przeniesie nas na stronę aktywnie zalogowanego użytkownika portalu Facebook. Dalej należy postępować jak w przypadku standardowego udostępniania treści na portalu.
 +
 +
Odnośnik do responsywnej prezentacji oferty aktywny jest przez okres 60 dni.
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
Linia 50: Linia 52:
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
  
==E-maile z ofertami - moduł klasyczny==
+
==E-maile z ofertami - rodzaj wiadomości: standardowa==
 +
[[Plik:Wyślij e-mail.png|thumb|left|150px|Rysunek 5. Rodzaj wysłanej wiadomości]]
 +
[[Plik:Wyślij e-mail - standarowy.png|thumb|right|150px|Rysunek 6. Wysyłanie oferty - rodzaj wiadomości: standardowa]]
  
[[Plik:wysylanie.png|thumb|150px|Rysunek 4. Wysyłanie maili - wysyłanie wiadomości]]
+
Wysyłanie e-maili z ofertami wygląda analogicznie, jak generowanie wydruków w programie IMO. Podobnie jak w przypadku wydruków, ofertę można wysłać zarówno z poziomu jej szczegółów jak i z poziomu listy ofert – w tym przypadku można w treści maila umieścić, więcej niż jedną ofertę. Użytkownik może wybrać jaki rodzaj wiadomości chciałby wysłać do klienta: standardowy czy też edytowalny.
  
Wysyłanie e-maili z ofertami wygląda analogicznie, jak generowanie wydruków w programie IMO. Jedyna różnica polega na wciśnięciu przycisku 'Wyślij E-mailem'. Podobnie jak w przypadku wydruków można wysłać mail z ofertą z poziomu jej szczegółów (Rysunek 4) lub z poziomu listy ofert – w tym przypadku można w treści maila umieścić, więcej niż jedną ofertę.  
+
Po wybraniu opcji "Rodzaj wiadomości: standardowy" agent zostanie przeniesiony do kolejnego kroku w którym może już praktycznie wysłać wiadomość (Rysunek 6) - wystarczy dopisać tylko adresy mailowe klientów do których chcemy przesłać ofertę. W przypadku, w którym odbiorców wiadomości jest kilku warto zaznaczyć również opcję "Wyślij każdemu odbiorcy w osobnym mailu". W ten sposób pozostali odbiorcy nie będą widzieli adresów mailowych innych osób. Jeśli chcemy by wiadomość została przesłana również na naszą skrzynkę pocztową wystarczy zaznaczyć opcję "Wyślij kopię do mnie".
 +
 
 +
Wiadomość standardowa będzie zawierać w treści sformułowanie "Dzień dobry, powyżej wiadomości przesyłam link do prezentacji nieruchomości, którą może być Pani/Pan zainteresowana/y" oraz dane kontaktowe agenta wysyłającego wiadomość (imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres mailowy). Wstawiony tekst można dowolnie modyfikować przed wysłaniem oferty jednak nie ma możliwości ustawienia innego domyślnego tekstu. W wiadomości mailowej  prócz widocznej treści zostanie przesłany również odnośnik do responsywnej prezentacji oferty
 +
 
 +
Jeżeli do wysłania zostanie wybrana tylko jedna oferta program IMO zasugeruje również tytuł wiadomości.
  
Po wybraniu jednej lub wielu ofert i wygenerowaniu treści maila, należy podać adres e-mail klienta, do którego chcemy wysłać mail z ofertą (Rysunek 4). Program IMO umożliwia wysłanie tego samego e-maila do wielu klientów (adresatów). W tym celu należy w polu 'Odbiorca' wpisać adresy e-mail klientów oddzielone średnikami (;). Treść e-maila może być dowolnie modyfikowana przez agenta zanim zostanie wysłana. W okienku z treścią oferty w tym celu umieszczony został edytor pozwalający na zmianę np. rodzaju czcionki, jej rozmiaru lub formatowania wpisywanego tekstu. Można również modyfikować układ e-maila, który został wygenerowany standardowo.
 
  
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
  
==Dodawanie zdjęć do e-maili z ofertami==
+
==E-maile z ofertami - rodzaj wiadomości: edytowalna==
  
[[Plik:Wysylanie 3.png|thumb|left|150px|Rysunek 5. Wysyłanie maili - dodawanie zdjęć]][[Plik:Wysylanie 4.png|thumb|right|150px|Rysunek 6. Wysyłanie maili z większą ilością ofert - dodawanie zdjęć]]
+
[[Plik:Wyślij e-mail - edytowalna.png|thumb|left|150px|Rysunek 7. Wysyłanie oferty - rodzaj wiadomości: edytowalna]]
 +
[[Plik:Wiadomość edytowalna - wybór zdjęć.png|thumb|right|150px|Rysunek 7a. Wysyłanie wiadomości edytowalnej - wybór zdjęć]]
 +
[[Plik:Wyślij e-mail - edytowalna, ostatni krok.png|thumb|right|150px|Rysunek 7b. Wysyłanie wiadomości edytowalnej - ostatni krok]]
  
Program IMO umożliwia również dodawanie zdjęć do ofert wysyłanych e-mailem. W tym celu wystarczy wybrać opcję "Drukuj ofertę" w widoku szczegółów danej oferty. Następnie w nowym oknie zaznaczyć pole "Ze zdjęciami" oraz w pasku, który pojawi się po zaznaczeniu tej opcji zdecydować o ilości dodawanych zdjęć (Rysunek 5). Można również zdecydować, czy do wiadomości mają być dodane fotografie w osobnych plikach oraz czy do wiadomości ma być dodany odnośnik do strony WWW z ofertą. Po naciśnięciu przycisku "Wyślij E-Mailem" pojawi się okno wyboru fotografii, które można załączyć do wiadomości. Po przejściu do następnego okna za pomocą przycisku "Dalej" ukazuje się widok wiadomości e-mail, do której są już dodane fotografie.
+
Drugim trybem w jakim można wysłać ofertę jest wybranie opcji "Rodzaj wiadomości: edytowalna". Po wybraniu tej opcji dostajemy rozbudowane opcje konfigurujące wiadomość. Na sam początek agent może zadecydować o ilości zdjęć dołączonych do oferty oraz sposobie ich wysłania. Wartość pola "Zdjęcia" można ustawić na jedną z trzech następujących wartości:
  
W przypadku, gdy zaistnieje potrzeba wysłania kilku ofert w jednym mailu należy zaznaczyć wybrane oferty w oknie głównym programu, wybrać opcję "Wydruki" z górnego paska narzędziowego. W nowym oknie należy zaznaczyć opcję "Szczegółowy" jako rodzaj wydruku, następnie wybrać opcję "Ze zdjęciami". W pasku, który się pojawi zdecydować o ilości zdjeć, a następnie przejść dalej wciskając przycisk "Wyślij E-mailem" (Rysunek 6). Na tym etapie można również zaznaczyć, aby fotografie były również dodane do wiadomości jako osobne pliki oraz zdecydować o dodaniu do wiadomości odnośnika WWW do oferty. W widoku wiadomości e-mail pojawią się wcześniej wybrane oferty wraz z fotografiami.
+
- Jedno zdjęcie - wybranie tej opcji spowoduje załączenie do wiadomości tylko zdjęcia głównego oferty,
  
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
+
- Wszystkie zdjęcia - wybranie tej opcji spowoduje w kolejnym kroku wyświetlenie wszystkich eksportowanych zdjęć przypisanych do oferty. Dla każdego zdjęcia można włączyć lub wyłączyć możliwość wysłania. Dodatkowo można zmienić ich kolejność a po odznaczeniu opcji "Tylko zdjęcia wysyłane do Internetu" zostaną pokazane WSZYSTKIE zdjęcia przypisane do oferty (również te niezaznaczone do eksportu).
  
==Potwierdzenie wysłania e-maila==
+
- Wpisz liczbę zdjęć - po określeniu liczby zdjęć w kolejnym kroku zostanie wyświetlone wybrana ilość zdjęć eksportowanych do internetu. Odznaczenie opcji "Tylko zdjęcia wysyłane do Internetu" spowoduje wzięcie pod uwagę również zdjęć nieobjętych eksportem.
  
[[Plik:generowanie_maila.png|thumb|left|150px|Rysunek 7. Wysyłanie maili - generowanie wiadomosci]]
+
Dodatkowo należy określić tryb wysłania zdjęć - domyślnie są one wysyłane w treści maila ale użytkownik ma również możliwość wysłania zdjęć w formie załączników do wiadomości. Zaznaczenie opcji "Dodaj odnośnik do szczegółów nieruchomości" spowoduje również wygenerowanie odnośnika do responsywnej prezentacji oferty, który zostanie pod koniec opisu oferty.
  
Po zakończeniu edycji treści e-maila wysyłamy oferty wciskając przycisk 'Wyślij'. Jeśli wszystko zostało wcześniej odpowiednio skonfigurowane pojawi się niewielkie okienko z informacją o poprawnym wysłaniu e-maila. Przy zaznaczeniu opcji "Wyślij kopię do mnie" e-mail z ofertami wysyłany jest nie tylko do klienta (adresata), ale również do agenta, który go przygotował i wysłał (Rysunek 7).  
+
W zależności od wybranych opcji po kliknięciu przycisku "Dalej" zostanie wyświetlona wybrana ilość zdjęć, która zostanie dołączona do wiadomości. Na tym etapie można wyłączyć również eksport wybranych zdjęć lub też zmienić ich kolejność prezentacji (Rysunek 7a).
  
Po wciśnięciu przycisku OK można zamknąć okienko z wygenerowanym e-mailem – w tym momencie mamy pewność, że został on poprawnie wysłany zarówno do klienta, jak również na skrzynkę agenta, który go wygenerował.  
+
W ostatnim, trzecim kroku należy podać adresy mailowe klientów do których chcemy przesłać ofertę. W przypadku, w którym odbiorców wiadomości jest kilku warto zaznaczyć również opcję "Wyślij każdemu odbiorcy w osobnym mailu". W ten sposób pozostali odbiorcy nie będą widzieli adresów mailowych innych osób. Jeśli chcemy by wiadomość została przesłana również na naszą skrzynkę pocztową wystarczy zaznaczyć opcję "Wyślij kopię do mnie".
  
Fakt wysłania oferty drogą mailową odnotowywany jest w każdym przypadku (nawet jeśli nie dojdzie do wysyłki) w rejestrze zdarzeń ofert. Znajduje się tam informacja o dacie, rodzaju wiadomości, określeniu czy doszło do wysyłki, adresie E-Mail adresata oraz osobie wysyłającej wiadomość (dotyczy tylko klasycznego modułu wysyłania ofert).  
+
W polu treść wiadomości dostępny jest podgląd wygenerowanej wiadomości mailowej. Opis oferty oraz przedstawione parametry można dowolnie modyfikować za pomocą edytora bez wpływu na samą ofertę zapisaną w programie IMO. W ten sposób agent może wysłać do klienta ofertę ze zmienioną ceną lub dopisanymi uwagami.
  
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
  
==Nowy moduł wysyłania ofert dla klienta==
+
==Potwierdzenie wysłania e-maila==
  
[[Plik:Rysunek 9. Zaznaczenie wielu ofert w celu wysłania ich do klienta - widok nowego modułu.png|thumb|left|150px|Rysunek 8. Zaznaczenie wielu ofert w celu wysłania ich do klienta - widok nowego modułu]][[Plik:Rysunek 11. Podgląd wysyłanych ofert.png|thumb|right|150px|Rysunek 9. Podgląd wysyłanych ofert]]
+
Po zakończeniu edycji treści e-maila wysyłamy oferty wciskając przycisk "Wyślij e-mail". Jeśli wszystko zostało wcześniej odpowiednio skonfigurowane, w rogu ekranu pojawi się niewielkie okienko z informacją o poprawnym wysłaniu e-maila. Przy zaznaczeniu opcji "Wyślij kopię do mnie" e-mail z ofertami wysyłany jest nie tylko do klienta (adresata), ale również do agenta, który go przygotował i wysłał.  
  
Wysyłanie e-maili z ofertami wygląda analogicznie, jak generowanie wydruków w programie IMO. Jedyna różnica polega na wciśnięciu przycisku 'Wyślij e-mail'. Podobnie jak w przypadku wydruków można wysłać mail z ofertą z poziomu jej szczegółów lub z poziomu listy ofert – w tym przypadku można w treści maila umieścić, więcej niż jedną ofertę (Rysunek 8).  
+
Po wyświetleniu komunikatu "Wiadomość została wysłana" można zamknąć okienko z wygenerowanym e-mailem – w tym momencie mamy pewność, że został on poprawnie wysłany zarówno do klienta, jak również na skrzynkę agenta, który go wygenerował (o ile opcja ta została wcześniej zaznaczona).
  
Po wybraniu jednej lub wielu ofert i wygenerowaniu treści maila, należy podać adres e-mail klienta, do którego chcemy wysłać mail z ofertą (Rysunek 9). Program IMO umożliwia wysłanie tego samego e-maila do wielu klientów (adresatów). W tym celu należy w polu 'Odbiorca' wpisać adresy e-mail. Po każdym wpisanym adresie należy wcisnąć na klawiaturze klawisz ENTER by przejść automatycznie do wprowadzania kolejnej osoby. Jeśli nie chcemy, by nasi adresaci widzieli adresy mailowe innych osób, do których kierowaliśmy mail z ofertą, możemy zaznaczyć opcję „Wyślij każdemu odbiorcy w osobnym mailu”. Przy zaznaczeniu opcji "Wyślij kopię do mnie" e-mail z ofertami wysyłany jest nie tylko do klienta (adresata), ale również do agenta, który go przygotował i wysłał ofertę  jako potwierdzenie.  Na samym dole umieszczono pole tekstowe w którym można wpisać dowolną wiadomość dla klienta.  
+
Fakt wysłania oferty drogą mailową odnotowywany jest w każdym przypadku (nawet jeśli nie dojdzie do wysyłki) w rejestrze zdarzeń ofert. Znajduje się tam informacja o dacie, rodzaju wiadomości, adresie E-Mail adresata oraz osobie wysyłającej wiadomość.
  
Kolejną nowością jest  sposób prezentacji oferty dla klienta. Przy nowym module wysyłania ofert użytkownik nie musi już pamiętać o dołączeniu zdjęć. Od tej pory program IMO wygeneruje i wyśle do klienta ofertę w postaci responsywnej prezentacji zawierającej wszystkie dane.
 
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]
 
[[IMO_-_Instrukcja_dla_użytkownika|powrót do menu]]

Wersja z 16:07, 13 lut 2023

Responsywna prezentacja oferty

Rysunek 1. Funkcje dostępne po otwarciu oferty (od lewej): Wyślij, Drukuj, Udostępnij

Przydatną funkcją w programie IMO jest generowanie odnośnika do responsywnej prezentacji oferty. Opcja ta dostępna jest jako narzędzie w widoku szczegółów oferty (przycisk dostępny jest tylko z tego miejsca - Rysunek 1). Dostęp do tej funkcji nie wymaga żadnych dodatkowych uprawnień (nie da się też go wyłączyć). Po wybraniu narzędzia generującego odnośnik pojawi się komunikat wraz z adresem do prezentacji - wystarczy na nim kliknąć, by skopiował się do schowka. Teraz wystarczy otworzyć nową kartę w przeglądarce i wkleić odnośnik oraz zatwierdzić adres. Pojawi się widok szczegółów wraz ze zdjęciami, mapą oraz formularzem kontaktowym do agenta prowadzącego ofertę. Prezentacja jest responsywna, tak więc uruchomiona na większości dostępnych urządzeń obsługujących strony internetowe dopasuje swój rozmiar do rozmiaru wyświetlacza. Widok prezentacji zawiera wszystkie informacje związane z ofertą poza tymi, które zawarte są w działach "Właściciel", "Notatki" a także w polu "Opis lokalizacji" i "Sygnatura".

Rysunek 1a. Udostępnij ofertę

Link ten można również udostępnić w postaci kodu na stronie internetowej, opublikować na portalach takich jak Facebook i Twitter czy też wysłać do klienta za pomocą komunikatora WhatsApp, Messenger, drogą mailową czy też w wiadomości SMS.

Na samym dole prezentacji, pod listą szczegółów nieruchomości oraz mapą znajduje się formularz kontaktowy. Klient, który otrzyma link do prezentacji naszej nieruchomości będzie mógł skontaktować się z agentem prowadzącym podając mu swoje dane kontaktowe. Pod opisem nieruchomości znajduje się mapa wskazująca lokalizację. Należy pamiętać, że widok mapy dla nieruchomości odpowiada lokalizacji wskazanej w zakładce 'Mapa Internet', którą możemy modyfikować.

Jeśli posiadamy film z prezentacją oferty zamieszczony na jednym z portali (youtube.com, dailymotion.com, vimeo.com)i wprowadziliśmy odnośnik do filmu do naszej oferty w IMO, to będzie on widoczny również w prezentacji oferty - pojawi się poniżej galerii zdjęć jako odtwarzacz. Przy wprowadzaniu filmu należy pamiętać, że do jego prawidłowego wyświetlania adres musi mieć jedną z następujących postaci:

-  httpsː//www.youtube.com/watch?v=000000000
-  httpsː//vimeo.com/000000000
-  https://dailymotion.com/video/tytuł_filmu

Jeśli link do filmu nie będzie pasował do powyższych szablonów wówczas pole 'Film' się nie pojawi.

Dodatkowo w pasku pod banerem znajdują się przyciski umożliwiające udostępnienie oferty dalej. Przykładowo kliknięcie ikonki portalu Facebook umożliwi publikowanie oferty nieruchomości na stronie agencji lub profilu firmowym na Facebooku. Po jej wybraniu otworzy się nowa karta i przeniesie nas na stronę aktywnie zalogowanego użytkownika portalu Facebook. Dalej należy postępować jak w przypadku standardowego udostępniania treści na portalu.

Odnośnik do responsywnej prezentacji oferty aktywny jest przez okres 60 dni.

powrót do menu

Ustawienia skrzynki pocztowej

Rysunek 2. Wysyłanie maili cz.1 - konfiguracja skrzynki pocztowej
Rysunek 3. Wysyłanie maili cz.2 - konfiguracja skrzynki pocztowej


Program IMO posiada funkcję prostego wysyłania wiadomości e-mail z ofertami znajdującymi się w bazie. Przed przystąpieniem do wysyłania ofert z programu należy najpierw wprowadzić w profilu agenta ustawienia skrzynki e-mail, z której będą wysyłane wiadomości oraz adres i hasło do tej skrzynki. Należy również pamiętać o konfiguracji serwera SMTP. Cały proces można podzielić na dwie części.



Etap I.

Sama konfiguracja skrzynek pocztowych ogranicza się do podania loginów i haseł do skrzynek, z których chcielibyśmy wysyłać e-maile. Aby to uczynić należy przejść do edycji profilu użytkownika ("Administracja" -> "Użytkownicy" lub ikona użytkownika w prawym górnym rogu). Następnie, należy przejść do sekcji "Konfiguracja wysyłania ofert pocztą E-mail" (Rysunek 2), gdzie należy uzupełnić pola "Login E-mail" oraz "Hasło E-mail".


Etap II.

Dane dotyczące adresu serwera SMTP uzupełniamy wypełniając sekcję "Konfiguracja wysyłania ofert pocztą E-mail" (Rysunek 3) dostępną w "Administracja" -> "Filia". Aby uzupełnić te dane należy posiadać odpowiednie uprawnienia.

Uzupełnienie ustawień błędnymi danymi (zarówno w obrębie konfiguracji serwera SMTP jak i ustawień profilu) spowoduje wyświetlenie następującego komunikatu:

Rysunek 4. Komunikat dotyczący błędnej konfiguracji serwera SMTP lub ustawień poczty

Jeśli komplet danych został wprowadzony do programu IMO można sprawdzić poprawność całości konfiguracji. W tym celu należy kliknąć przycisk "test konfiguracji". Pomyślne przejście testu oznacza poprawnie wprowadzone dane. Jeśli pojawi się informacja o niepowodzeniu testu - "Nieprawidłowe dane logowania" - należy sprawdzić zapisaną konfigurację i upewnić się co do poprawności hasła oraz czy w polu powyżej zatytułowanym "Filia agencji" została wybrana właściwa agencja (jeśli została skonfigurowana więcej niż jedna). Gdy problem nadal występuje należy skontaktować się z pomocą IMO.

powrót do menu

E-maile z ofertami - rodzaj wiadomości: standardowa

Rysunek 5. Rodzaj wysłanej wiadomości
Rysunek 6. Wysyłanie oferty - rodzaj wiadomości: standardowa

Wysyłanie e-maili z ofertami wygląda analogicznie, jak generowanie wydruków w programie IMO. Podobnie jak w przypadku wydruków, ofertę można wysłać zarówno z poziomu jej szczegółów jak i z poziomu listy ofert – w tym przypadku można w treści maila umieścić, więcej niż jedną ofertę. Użytkownik może wybrać jaki rodzaj wiadomości chciałby wysłać do klienta: standardowy czy też edytowalny.

Po wybraniu opcji "Rodzaj wiadomości: standardowy" agent zostanie przeniesiony do kolejnego kroku w którym może już praktycznie wysłać wiadomość (Rysunek 6) - wystarczy dopisać tylko adresy mailowe klientów do których chcemy przesłać ofertę. W przypadku, w którym odbiorców wiadomości jest kilku warto zaznaczyć również opcję "Wyślij każdemu odbiorcy w osobnym mailu". W ten sposób pozostali odbiorcy nie będą widzieli adresów mailowych innych osób. Jeśli chcemy by wiadomość została przesłana również na naszą skrzynkę pocztową wystarczy zaznaczyć opcję "Wyślij kopię do mnie".

Wiadomość standardowa będzie zawierać w treści sformułowanie "Dzień dobry, powyżej wiadomości przesyłam link do prezentacji nieruchomości, którą może być Pani/Pan zainteresowana/y" oraz dane kontaktowe agenta wysyłającego wiadomość (imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres mailowy). Wstawiony tekst można dowolnie modyfikować przed wysłaniem oferty jednak nie ma możliwości ustawienia innego domyślnego tekstu. W wiadomości mailowej prócz widocznej treści zostanie przesłany również odnośnik do responsywnej prezentacji oferty

Jeżeli do wysłania zostanie wybrana tylko jedna oferta program IMO zasugeruje również tytuł wiadomości.


powrót do menu

E-maile z ofertami - rodzaj wiadomości: edytowalna

Rysunek 7. Wysyłanie oferty - rodzaj wiadomości: edytowalna
Rysunek 7a. Wysyłanie wiadomości edytowalnej - wybór zdjęć
Rysunek 7b. Wysyłanie wiadomości edytowalnej - ostatni krok

Drugim trybem w jakim można wysłać ofertę jest wybranie opcji "Rodzaj wiadomości: edytowalna". Po wybraniu tej opcji dostajemy rozbudowane opcje konfigurujące wiadomość. Na sam początek agent może zadecydować o ilości zdjęć dołączonych do oferty oraz sposobie ich wysłania. Wartość pola "Zdjęcia" można ustawić na jedną z trzech następujących wartości:

- Jedno zdjęcie - wybranie tej opcji spowoduje załączenie do wiadomości tylko zdjęcia głównego oferty,

- Wszystkie zdjęcia - wybranie tej opcji spowoduje w kolejnym kroku wyświetlenie wszystkich eksportowanych zdjęć przypisanych do oferty. Dla każdego zdjęcia można włączyć lub wyłączyć możliwość wysłania. Dodatkowo można zmienić ich kolejność a po odznaczeniu opcji "Tylko zdjęcia wysyłane do Internetu" zostaną pokazane WSZYSTKIE zdjęcia przypisane do oferty (również te niezaznaczone do eksportu).

- Wpisz liczbę zdjęć - po określeniu liczby zdjęć w kolejnym kroku zostanie wyświetlone wybrana ilość zdjęć eksportowanych do internetu. Odznaczenie opcji "Tylko zdjęcia wysyłane do Internetu" spowoduje wzięcie pod uwagę również zdjęć nieobjętych eksportem.

Dodatkowo należy określić tryb wysłania zdjęć - domyślnie są one wysyłane w treści maila ale użytkownik ma również możliwość wysłania zdjęć w formie załączników do wiadomości. Zaznaczenie opcji "Dodaj odnośnik do szczegółów nieruchomości" spowoduje również wygenerowanie odnośnika do responsywnej prezentacji oferty, który zostanie pod koniec opisu oferty.

W zależności od wybranych opcji po kliknięciu przycisku "Dalej" zostanie wyświetlona wybrana ilość zdjęć, która zostanie dołączona do wiadomości. Na tym etapie można wyłączyć również eksport wybranych zdjęć lub też zmienić ich kolejność prezentacji (Rysunek 7a).

W ostatnim, trzecim kroku należy podać adresy mailowe klientów do których chcemy przesłać ofertę. W przypadku, w którym odbiorców wiadomości jest kilku warto zaznaczyć również opcję "Wyślij każdemu odbiorcy w osobnym mailu". W ten sposób pozostali odbiorcy nie będą widzieli adresów mailowych innych osób. Jeśli chcemy by wiadomość została przesłana również na naszą skrzynkę pocztową wystarczy zaznaczyć opcję "Wyślij kopię do mnie".

W polu treść wiadomości dostępny jest podgląd wygenerowanej wiadomości mailowej. Opis oferty oraz przedstawione parametry można dowolnie modyfikować za pomocą edytora bez wpływu na samą ofertę zapisaną w programie IMO. W ten sposób agent może wysłać do klienta ofertę ze zmienioną ceną lub dopisanymi uwagami.


Potwierdzenie wysłania e-maila

Po zakończeniu edycji treści e-maila wysyłamy oferty wciskając przycisk "Wyślij e-mail". Jeśli wszystko zostało wcześniej odpowiednio skonfigurowane, w rogu ekranu pojawi się niewielkie okienko z informacją o poprawnym wysłaniu e-maila. Przy zaznaczeniu opcji "Wyślij kopię do mnie" e-mail z ofertami wysyłany jest nie tylko do klienta (adresata), ale również do agenta, który go przygotował i wysłał.

Po wyświetleniu komunikatu "Wiadomość została wysłana" można zamknąć okienko z wygenerowanym e-mailem – w tym momencie mamy pewność, że został on poprawnie wysłany zarówno do klienta, jak również na skrzynkę agenta, który go wygenerował (o ile opcja ta została wcześniej zaznaczona).

Fakt wysłania oferty drogą mailową odnotowywany jest w każdym przypadku (nawet jeśli nie dojdzie do wysyłki) w rejestrze zdarzeń ofert. Znajduje się tam informacja o dacie, rodzaju wiadomości, adresie E-Mail adresata oraz osobie wysyłającej wiadomość.

powrót do menu