Główne okno programu
Spis treści
Wygląd głównego okna programu
Po zalogowaniu zawsze pojawia się główne okno programu (Rysunek 4), aplikacja natomiast ustawia się na dział, w którym użytkownik pracował w trakcie poprzedniej sesji (wyróżniamy następujące działy: Mieszkania Sprzedaż, Mieszkania Wynajem, Domy Sprzedaż, Domy Wynajem, Działki Sprzedaż, Lokale Sprzedaż oraz Lokale Wynajem – przy pierwszym logowaniu do programu jako domyślny ustawiony został dział Domy Sprzedaż). Pole wyboru działu znajduje się w pasku na samej górze, jako rozwijana lista.
Okno podzielone jest na 4 części:
- listę ofert,
- listę zapytań (klientów poszukujących nieruchomości),
- podgląd oferty,
- podgląd zapytania (klienta poszukującego).
Istnieje możliwość wprowadzania dowolnych zmian w wysokości i szerokości poszczególnych części okna, za pomocą przeciągania jego wewnętrznych krawędzi. Co więcej, na tych samych krawędziach umieszczone zostały małe strzałki, ich zastosowanie służy wyłączeniu/włączeniu wyświetlania niektórych części okna, powodując tym samym rozszerzenie/zmniejszenie obszaru pozostałych.
Dzięki głównemu menu programu (Rysunek 5), użytkownik ma możliwość zarządzania danymi, jak również dostosowywania programu do własnych potrzeb za pośrednictwem wielu opcji, jakie umieszczone zostały pod poszczególnymi zakładkami.
Ustawienia kolumn
Każda osoba po zalogowaniu może sprecyzować wygląd kolumn w poszczególnych działach, które mają się pojawiać na listach. Użytkownicy programu mogą też dostosowywać do własnych potrzeb kolejność kolumn oraz ich szerokość. Aby wybrać kolumny, z których chcemy korzystać należy zatrzymać kursor myszki nad menu IMO, wtedy automatycznie zostanie ono rozwinięte, a następnie lewym klawiszem myszki wybrać opcję ‘Ustawienia kolumn’.Po wybraniu tej opcji pojawi się okienko (Rysunek 6), w którym możemy zaznaczyć interesujące nas kolumny, a następnie, aby zachować zmiany, wcisnąć przycisk ‘Zapisz’.
Nieedytowalne kolumny na liście ofert
Podstawowymi kolumnami, których nie możemy włączyć/wyłączyć są pierwsze trzy kolumny na każdej liście (Rysunek 7), w przypadku ofert oraz pierwsze dwie kolumny na każdej liście, w przypadku zapytań.
Pierwszą kolumną jest kolumna zaznaczeń, w przypadku ofert w tej kolumnie zauważymy również czy oferta eksportowana jest do Internetu. Szary kwadracik w pierwszej kolumnie oznaczać będzie, że oferta jest eksportowana na co najmniej jeden portal.
Za informacje o statusie oferty lub zapytania odpowiada kolumna druga. W programie IMO administrator lub agent posiadający uprawnienie 'Edycja statusów' może określić zbiór statusów przypisując im odpowiednie kolory, które będą widoczne w drugiej kolumnie. Więcej informacji na temat konfiguracji statusów zamieszczono w instrukcji opisującej funkcje administracyjne programu IMO.
Kolumna trzecia zawiera poglądowe informacje dotyczące zdjęć załączonych do ofert (dostępna tylko na listach ofert). Jeśli pole przy ofercie jest puste, oznacza to, że oferta nie zawiera żadnych zdjęć w swoich szczegółach. Jeśli w kolumnie widoczna będzie czerwona ikonka aparatu oznacza, to że do oferty załączone zostało przynajmniej jedno zdjęcie. Natomiast, jeśli przy ofercie widoczna będzie czarna ikonka aparatu oznacza to, że do oferty dodane jest przynajmniej jedno zdjęcie zaznaczone dodatkowo do wysłania do Internetu w przypadku eksportów.
Tak jak wspomniano, można zmieniać szerokość wybranych kolumn, a następnie zapisać stworzony przez siebie układ. Należy pamiętać, aby zatwierdzić zmiany w ustawieniach zanim przejdziemy do innego działu lub wylogujemy się z programu.
W celu zapisania ustawień należy zatrzymać kursor myszki nad menu IMO i wybrać opcję ‘Zapisz ustawienia’. Program zapamięta ustawienia przypisane temu działowi. Analogicznie postępuje się w przypadku wprowadzania i zatwierdzania zmian w pozostałych działach.
Wybór kategorii
W każdej chwili możemy wyłączyć/włączyć widoczność części okna związanej z ofertami lub klientami poszukującymi. Aby to zrobić należy zatrzymać kursor myszki nad przyciskiem (kształt strzałeczki) znajdującym się na krawędzi i kliknąć lewym klawiszem myszki w jedną ze strzałek (Rysunek 8).
Dzięki tej operacji po zamknięciu np. zapytań (klientów poszukujących) mamy więcej miejsca na oferty, co powoduje że okno programu zmienia swój wygląd (Rysunek 9).
Lista ofert
Po liście ofert lub zapytań można poruszać się kursorami (strzałeczkami) dostępnymi na klawiaturze. Jeśli zostawimy wybraną ofertę/zapytanie podświetlone na liście, po krótkiej chwili pod listą ofert/zapytań w okienku podglądu szczegółów pojawią się podstawowe informacje nt. wybranej pozycji z listy. Używając klawiaturowej 'spacji' możemy podświetloną ofertę/zapytanie zaznaczyć na liście, spowoduje to pojawienie się tzw. ptaszka w pierwszej kolumnie na liście. Ponowne wciśnięcie 'spacji' odznaczy ofertę/zapytanie. Aby otworzyć podświetloną na liście ofertę lub zapytanie do szczegółów wystarczy wciśnięcie przycisku 'Enter' z klawiatury lub dwuklik lewym przyciskiem myszy.
W programie zostały ustawione również skróty klawiaturowe, które pozwalają uzyskać dostęp do istotnych dla użytkowników funkcji, są to:
- Alt + F → szybki filtr ofert/zapytań,
- Alt + P → powiązanie ofert/zapytań,
- Alt + K → dostęp do kalendarza w programie IMO.
Poniżej listy ofert widoczne jest okienko podglądu szczegółów oferty (Rysunek 9), zaznaczonej na głównej liście. Wyświetlane są w nim podstawowe informacje o ofercie. Ponadto umieszczone zostały tutaj ikonki, które pozwalają między innymi otworzyć okienko z mapką, w którym zaznaczona będzie lokalizacja oferty, kalkulator opłat i naliczania prowizji, ikonka informująca o zawartych przy ofercie dokumentach oraz krótka informacja na temat zawartych w szczegółach oferty zdjęciach i ich ilości.
Paski narzędzi
W pasku narzędzi poniżej górnego menu znajdują się przyciski odpowiadające poszczególnym funkcjom:
Powyżej przedstawiono narzędzia dostępne w pasku przyporządkowanym do listy ofert:
1. Dodanie nowej oferty – otwiera rozbudowany formularz.
2. Pokazanie tylko zaznaczonych ofert – dotyczy ofert wcześniej zaznaczonych tzw. ptaszkami z lewej strony każdej oferty.
3. Pokazanie wszystkich ofert.
4. Wczytanie listy zaznaczeń ofert – dotyczy wcześniej zapisanych list.
5. Zapisanie listy zaznaczeń ofert i nadanie liście nazwy, tak by w każdym kolejnym logowaniu można było powrócić do listy.
6. Wyłączenie ofert aktualnych.
7. Włączenie ofert aktualnych.
8. Pokazanie archiwalnych ofert – tych, które wcześniej przenieśliśmy do ofert archiwalnych.
9. Wyłączenie ofert archiwalnych z listy wszystkich ofert.
10. Filtrowanie ofert według statusów.
11. Dopasowanie klientów (zapytań) do oferty – jest to wgrany już filtr składający się z kryteriów takich jak cena (+10%), powierzchnia, lokalizacja.
12. Filtr ofert – rozbudowane wyszukiwanie na podstawie kilku kryteriów, z możliwością ich doboru.
13. Odtworzenie zapisanego filtru.
14. Wyłączenie filtrowania – pokazanie wszystkich ofert.
15. Wydruk ofert.
16. Grupowe usunięcie wszystkich zaznaczonych ofert na liście.
Pasek narzędzi dla listy zapytań/klientów (zbudowany jest analogicznie do paska narzędzi umieszczonego nad listą ofert):
1. Dodanie nowego zapytania.
2. Pokazanie tylko zaznaczonych zapytań.
3. Pokazanie wszystkich zapytań.
4. Wczytanie listy zaznaczeń zapytań.
5. Zapisanie listy zaznaczeń zapytań.
6. Wyłączenie aktualnych zapytań z listy wszystkich zapytań.
7. Włączenie widoczności aktualnych zapytań z listy wszystkich zapytań.
8. Włączenie widoczności archiwalnych zapytań na liście wszystkich zapytań.
9. Wyłączenie widoczności archiwalnych zapytań.
10. Filtrowanie zapytań według ich statusów.
11. Dopasowanie ofert do zapytań.
12. Filtr główny dla zapytań z możliwością jego zapisania.
13. Wybranie zapisanego wcześniej filtra dla zapytań.
14. Wyłącznie filtrowania dla zapytań – pokazanie wszystkich zapytań.
15. Grupowe usunięcie zaznaczonych na liście zapytań.