Uruchomienie programu IMO

Z Wiki IMO
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Logowanie do programu

Rysunek 1

Do korzystania z programu IMO nie jest nam potrzebne dodatkowe oprogramowanie na komputerze(poza przeglądarką wspieraną przez program oraz pakietem Adobe Flash Player). Program IMO wraz z naszą bazą danych jest przechowywany na serwerze, tak więc połączenie z Internetem jest konieczne do pracy. Nie ma możliwości pracować z bazą programu na komputerze bez dostępu do Internetu. W celu uruchomienia programu IMO należy włączyć przeglądarkę internetową (zalecamy Mozilla Firefox lub Google Chrome) i w pasku adresu wpisać adres otrzymany od handlowca programu IMO. Po wejściu na adres pojawi się okno logowania. (Rysunek 1)

Uwaga! Ze względów bezpieczeństwa program IMO nie współpracuje z przeglądarką Internet Explorer.

Po wprowadzeniu danych do logowania otrzymanych od handlowca/administratora i wciśnięciu przycisku "Zaloguj", powyżej formularza logowania do programu IMO może pojawić się czerwony komunikat o blokowaniu wyskakujących okienek (Rysunek 2).

Po dezaktywacji blokady wyskakujących okienek dla strony IMO (lub globalnym wyłączeniu opcji) program wyświetli nam widok główny.
Rysunek 2



powrót do menu

Odblokowanie wyskakujących okienek dla przeglądarki Mozilla Firefox

Nieaktualizowanie przeglądarki może prowadzić do problemów z pracą w programie i błędów.

Blokada wyskakujących okienek jest standardowym zabezpieczeniem przeglądarki przed wyświetlaniem reklam i innych niepożądanych treści, jednak program IMO otwiera się w nowym oknie dlatego przed pierwszym logowaniem należy jednorazowo skonfigurować przeglądarkę internetową według poniższych kroków:

1. Na stronie logowania do programu wpisz login i hasło otrzymane od handlowca i wciśnij przycisk "Zaloguj".

2. Kliknij w niebieską ikonkę po prawej stronie paska adresu przeglądarki internetowej i wybierz opcję "Pozwól sX.imo.com.pl otwierać wyskakujące okna"

2a. (Alternatywnie) Naciśnij przycisk "Opcje" w żółtym polu pod paskiem adresu i wybierz opcję "Pozwól sX.imo.com.pl otwierać wyskakujące okna". (Rysunek 3).

3. Zaloguj się ponownie do programu danymi otrzymanymi od handlowca.
Rysunek 3

Jeśli po wykonaniu tych czynności nadal pojawia się komunikat "Wykryto blokowanie wyskakujących okienek" należy wybrać ikonę opcji (trzy poziome paski) w górnym menu przeglądarki, wybrać "Opcje", przejść do zakładki "Treść" i dodać adres programu jako wyjątek przy blokowaniu wyskakujących okien lub wyłączyć blokowanie wyskakujących okienek dla całej przeglądarki.

Jeśli program uruchomił się, ale wygląda inaczej niż na rysunku 4 (nie widać list ofert i zapytań poszukujących) należy zaktualizować dodatek Adobe Flash Player.
Rysunek 4. Widok prawidłowo działającego programu


Odblokowanie wyskakujących okien w przeglądarce Google Chrome

Postępowanie w celu odblokowania wyskakujących okien w przeglądarce Google Chrome.

1. Po wyświetleniu strony należy kliknąć na komunikat pojawiający się w adresie ("Zablokowano wyskakujące okienko") lub ikonkę z czerwonym symbolem 'x'

2. w wyświetlonych opcjach zaznaczyć pierwszą opcję - "Zawsze zezwalaj na pokazywanie wyskakujących okienek w witrynie xx i kliknąć "Gotowe"

3. Odświeżyć stronę logowania i dokonać logowania.


Jeśli mimo dodania w ten sposób wyjątku po logowaniu nie pojawia się widok interfejsu programu należy kierować się następującymi krokami:

1. Wybrać ikonę znajdującą się pod przyciskiem zamknięcia przeglądarki (trzy ciemne poziome pasy)

2. Z rozwiniętego paska wybrać "Ustawienia"

3. Kliknąć niebieski napis u dołu ekranu "Pokaż ustawienia zaawansowane"

4. Wybrać przycisk "Ustawienia treści..."

5. Odszukać kategorię "Wyskaujące okienka"

6. Zaznaczyć opcję "Zezwalaj na pokazywanie wyskakujących okienek we wszystkich witrynach"

7. Nacisnąć "Gotowe" i zamknać kartę ustawień

8. Odświeżyć stronę logowania.


Pierwsze uruchomienie IMO w przeglądarce Apple Safari

W celu wyłączenia komunikatu o blokowaniu wyskakujących okien oraz prawidłowym uruchomieniu programu IMO należy postępować według następujących kroków:

1. Z górnego paska menu wybrać zakładkę "Safari"

2. Z wyświetlonego paska kliknąć w "Preferencje"

3. W wyświetlonym oknie kliknąć na ikonkę kłódki z podpisem "Ochrona"

4. Odznaczyć opcję "Blokuj okna wyskakujące" w dziale "Zawartość witryny"

5. Zamknąć okno preferencji i odświeżyć stronę logowania do IMO

Komunikat powinien zniknąć, a przeglądarka pozwolić na swobodne zalogowanie.

powrót do menu